טיול לגבעת הכורכר בנס ציונה

מכירים את זה שאתם מסיירים במקום שאתם מכירים מהילדות, ופתאום מסביבו נמצאים טרקטורים, עגורנים, מנופים ומלא פועלים עם אפודות בצבעי כתום וצהוב זוהר? מהסיטואציה אתם מבינים שבמקום מתבצעת בנייה, והאיזור בו גדלתם כבר לא יחזור להיות כפי שהיה. טיול לגבעת הכורכר בנס ציונה מנציח בדיוק את ההיפך – הניצחון של הטבע על הבנייה. אז מה הקשר בין השניים ולמה כדאי להגיע לטיול באיזור? את כל זאת נבדוק במאמר הבא.

אירוסים או בניינים?

התושבים של נס ציונה ופעילי הארגונים הסביבתיים כבר התחילו לדמיין את הסצנה שתיארנו קודם. גבעת הכורכר בנס ציונה היתה אמורה להפוך לאיזור בנייה שעליו יצמחו במקום פרחים – בנייני מגורים. אולם אחרי מאבק עיקש שנארך במשך שנים ארוכות, הוחלט כי גבעת הכורכר בנס ציונה תישאר כפי שהיא, בעקבות הפריחה הנדירה הקיימת באיזור. אז מה נשאר לנו לעשות? ובכן, לצאת לטיול לגבעת הכורכר בנס ציונה!

טיול לגבעת הכורכר בנס ציונה

טיול לגבעת הכורכר בנס ציונה הוא טיול שחשוב לעשות. המקום הוא תזכורת עבורנו, בני האדם, שהטבע גדול יותר מאיתנו, ושאין לנו אלא להתבונן עליו ולהנות ממנו. בימים שבהם כל חלקת אדמה מנוצלת לבניית מבני מגורים או מרכזי קניות, כדאי לזכור שהטבע הוא חשוב ומשמעותי ומהווה חלק בלתי נפרד מהיופי שבחיים.

פרחים בגבעת הכורכר בנס ציונה

בטיול לגבעת הכורכר בנס ציונה תוכלו להנות משטח של כ-800 דונם הכוללים חורשת אורנים, חורשת אקליפטוסים וכן גבעות כורכר העשירות פרחי בר מיוחדים ביותר מ-300 סוגים, כמו רותם המדבר, כלנית מצויה, סחלב קדוש, אירוס הארגמן ועוד.

חלק מהפרחים שבאיזור נמצאים בסכנת הכחדה, כמו האזוביון הדגול, ופריחתם היא אחת מהטיעונים שחיזקו את מניעת הבנייה באיזור – על מנת לא להכחידם כליל. הפרחים ממלאים את האיזור בריחות פריחה חזקים ובצבעים מגוונים של צהוב, לבן, סגול ועוד.

מפסגות גבעת הכורכר ניתן להנות מהנוף הפתוח שמשקיף על נס ציונה וכן על איזור הרי יהודה.

טיול בגבעת הכורכר

מתי אפשר לקיים טיול לגבעת הכורכר בנס ציונה?

בגדול השטח אינו מוכרז בתור גן לאומי, בעקבות השתייכותן של הקרקעות לבעלות פרטית, ולכן באתר לא קיימים שירותים למטיילים המגיעים אליו. לעומת זאת, בשל אי הגדרת גבעת הכורכר בנס ציונה כגן לאומי, לא מוגדרות כאן שעות כניסה ספציפיות לביקור. בהתאם לכך, תוכלו להנות מטיול לגבעת הכורכר בנס ציונה מתי שרק תרצו.

מומלץ כמובן לטייל באיזור בימים עם מזג אוויר נעים כמו בחודשים מרץ-אפריל-מאי, בתחילתה ובשיאה של עונת האביב. ביקור במקום בחודשים אלו יאפשר מראה מרהיב של הפריחה במקום.

דברים שחשוב לדעת

הטיול במקום מותאם לכל המשפחה ואינו מהווה מסלול טיול קשה להליכה, אך האיזור אינו מונגש לנכים. במקום תוכלו להנות מחנייה חינמית, וכל מה שנותר לכם זה פשוט לצאת ולטייל. תהנו!

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו