טיול שבת ממפל פרוד לפסיפס בציפורי

איזור הגליל הוא אחד האיזורים המוריקים, היפים והמתוירים ביותר בארץ. זאת בשל מגוון מסלולי הטיול הרבים, שבדרך כלל כוללים בתוכם גם אפשרות לשכשוך בבריכה, נחל או מפל. היות ובאמצע השבוע רובנו עסוקים בשגרת היום יום, הכוללת עבודה ומסגרות של גנים ובתי ספר לילדים, הכנו לכם מדריך מעולה בנושא טיול שבת ממפל פרוד לפסיפס בציפורי. אז בואו נצא לדרך!

איזור גדול עם קסם ענק

מפל פרוד והפסיפס בציפורי שניהם אטרקציות חוויתיות במיוחד באיזור הגליל, שכל אחת מהן טומנת בתוכה נוף והיסטוריה מסוג אחר. חשוב לציין כי המפל והפסיפס ממוקמים במרחק של כמה עשרות קילומטרים, ולכן ההגעה מהאחד לשני תדרוש מכם נסיעה של כ-40 דקות, שתהיה רצופה בנופים ירוקים שינעימו את זמנכם.

מפל פרוד

טיול שבת ממפל פרוד לפסיפס בציפורי

מפל פרוד הוא מסלול שאורכו המלא הינו 4.5 קילומטרים, אך ניתן בהחלט לקצר אותו ולטייל רק בחלקים ממנו. אם יתמזל מזלכם, תוכלו לפגוש בתחילת המסלול פרות נחמדות ורגועות שנהנות מהשמש החמימה.

המים הזורמים במפל פרוד, בעיקר אחרי חורפים גשומים ביותר, הם מראה מרהיב למטיילים באיזור בתקופת האביב. מלבד המים שזורמים בקצב מסחרר ומנעימים את הטיול עם צלילי פכפוך מרגיעים, בתקופת האביב מתרחשת פריחה מדהימה באיזור. במהלך המסלול תוכלו להנות מצמחיה ירוקה, נרקיסים, רקפות, כלניות ועוד.

בזמן הטיול במפל פרוד יש לשים לב היטב לתנאי ההליכה, שכן אחרי החורף עלולים והאדמה להיות עדיין לחים וחלקלקים, לכן יש להצטייד בנעליים איכותיות ובמקלות הליכה.

ממשיכים לפסיפס בציפורי

טיול שבת ממפל פרוד לפסיפס בציפורי הוא טיול מיוחד במינו, ועובר מטבע פראי לאתר היסטורי חשוב ביותר בהיסטוריה. היא אחת הערים העתיקות ביותר בישראל, וסממנים להתיישבות בה קיימים מאות שנים לפני הספירה. בשל היותה עתיקה כל כך, נמצאים בה עדיין שרידי מבנים, התיישבות ואמנות עוד מהתקופה ההיא, שנשמרו עד היום בצורה ראויה למופת.

בגן הלאומי בציפורי קיימות מספר נקודות מרכזיות בהן תוכלו להנות מהפסיפס העתיק. בבית דיוניסוס מוצגת רצפת פסיפס, שמרכיבה דמות של אישה המכונת גם "המונה ליזה של הגליל". בבית חג הנילוס תמצאו 11 רצפות פסיפס חגיגיות, ובבית הכנסת שבמקום תמצאו רצפת פסיפס המורכבת מארבעה חלקי ציור פסיפסי – גלגל המזלות, המשכן במדבר, עקדת יצחק וארון הקודש.

טיול שבת ממפל פרוד לפסיפס בציפורי – מתי כדאי?

טיול שבת ממפל פרוד לפסיפס בציפורי מומלץ בעיקר בעונת האביב. השמש המלטפת בשילוב עם שאריות הרוח החורפית יוצרות יחד מזג אוויר מושלם לטיול, הן בטבע של מפל פרוד והן בשטחים הפתוחים של הגן הלאומי ציפורי.

ההמלצה הכי חמה שלנו היא להצטייד במצלמה איכותית, שכן בשני האתרים נמצאים כמה מראות שתרצו להנציח, ומי יודע? אולי גם להמליץ לחברים נוספים על טיול שבת ממפל פרוד לפסיפס בציפורי. תהנו!

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו