איך לארגן לו"ז לחופשה בלאוס

לאוס, או "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של לאוס" היא מדינה בדרום מזרח אסיה, גובלת עם מיאנמר, סין, וויאטנם, קמבודיה ותאילנד. לאוס היא מדינה מיוחדת במינה, ולא סתם פוקדים אותה מטיילים רבים שנה אחרי שנה. היא מלאה בנופים מיוחדים ועוצרי נשימה, בעלת תרבות מגוונת ומרתקת (קיימות בה קרוב לשבעים קבוצות אתניות שונות), ישנן אטרקציות בלאוס שונות ומגוונות, ועדיין – משהו בה מרגיש בתולי ולא נגוע, מה שהופך אותה למיוחדת וללא ספק שווה ביקור.

טיול למדינות המזרח, הוא בדרך כלל טיול ארוך, לעומת החופשות הקצרות אליהן התרגלנו שבדרך כלל נמשכות כסוף שבוע ארוך באירופה או ביעד קרוב אחר. ואחרי שהתרגלנו לחופשות קצרות, בהן יש מלא אטרקציות שדוחסים למספר ימים בודדים, כך שכל יום גדוש ועמוס בפעילויות, לפתע כשיש לנו זמן ממושך לעיתים זה מעלה תחושת לחץ ומחשבות כמו – מה אני אעשה עם כל הזמן הזה? אם אתם מזדהים עם המילים האלו, הגעתם למקום הנכון – בכתבה, ננסה לעשות לכם סדר בבלאגן.

נהר

 

אז, מאיפה מתחילים?

דבר ראשון, עוד לפני שאתם עולים על המטוס, תכננו את הזמן שלכם בארץ ותכינו רשימת TO DO LIST מפורטת כמה שניתן. רעיונות למה שאפשר להכניס לרשימה הזו: חיסונים, קניות בחנויות מטיילים, שירות סופר אלקטריק, חנויות בגדים ועוד, דברים שחשוב לכם לארוז, סידור הויזה אם צריך, לוודא שהדרכון בתוקף ועוד. אחרי שכבר ארגנתם הכל, יוצאים לדרך ומתחילים לתכנן את לוח הזמנים של הטיול שלכם.

 

איך מתכננים טיול ארוך?

  1. תשאירו מקום ל"זרימה" – חלק מהעניין בטיול ארוך, הוא שלא תמיד הכל הולך לפי התכנית. לפעמים מגיעים למקום שרוצים להישאר בו יותר זמן מהמתוכנן, פוגשים אנשים שמספרים על מקום שלא הכרנו שנשמע מעניין, פתאום יש מידע על מקום אליו תכננו להגיע שדווקא פחות עושה לנו חשק ועוד. אז קודם כל, קראו על המדינה ועל המקומות העיקריים אליהם מגיעים תיירים או מקומות אחרים ששמעתם עליהם ומעניינים אתכם. עשו רשימה של כמה מקומות בודדים אותם לא תרצו לפספס. גם לגביהם תבואו בראש פתוח עם אפשרות שאולי לא תגיעו אל היעדים האלו. זה חלק מהקסם של הטיול.
  2.  תבינו את אופי הטיול אותו אתם רוצים – בלאוס יש הרבה אופציות טיול – יש ערים גדולות יחסית, יש אפשרות לטרקים בצפון לאוס, אפשרות לסתלבט בעיירות כמו מונג נוי ומוי נה, טיול אומגות בנונג קיאו, לשוט באבובים תוך עצירה לבירה בואנג ויאנג ועוד. אז אחרי שתבינו את האופי של הטיול יהיה לכם יותר נוח להבין אילו יעדים מתאימים עבורכם ואילו לא.
  3. הטיול בלאוס הוא דינאמי – מכל המדינות שטיילתי בהן במזרח, הטיול בלאוס הרגיש לי הכי דינאמי. כלומר, אין אווירה של להישאר באותו המקום הרבה זמן. כמובן שזוהי תחושה אינדיבידואלית. אולם, לטעמי עדיף בתכנון להקדיש יותר זמן למקום ומקסימום לנסוע לעוד יעד מאשר להקדיש מעט מדי זמן ולהתבאס ש"צריך" לעזוב.
  4. תוך כדי הטיול שמרו על לוח זמנים משלכם – בטיול ארוך, לדעתי אחד הדברים הכייפים ביותר הוא ליצור מעין סדר יום אישי וקבוע שמלווה אותך בתוך חוסר הוודאות הגדולה של הטיול. אז נסו לסגללעצמכם אחד כזה. למשל, לקום בבוקר, ללכת לבית הקפה הקרוב, לשתות תה, לאכול ארוחת בוקר, לאחר מכן לעשות סיבוב קטן, אולי יוגה או מדיטציה ואז להתחיל את היום.

כל שנותר הוא לאחר לכם תכנון נעים וטיול מהנה!

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו