איך להפיק את המיטב מהודו

חודש, חודשיים, חצי שנה ושנתיים. אין באמת מסגרת זמן מינימאלית לגלות את התת – יבשת הפראית ששמה הודו.

במגע הראשון שלנו עם המקום, בין אם  זה המיין באזאר העמוס דלהי או מומביי, ברגע הנחיתה אנו מאחלים לעצמנו שנהנה, שנעוף על עצמנו, שניתן לעצמנו להמריא ולהגשים את האופי

והדמות שלנו.

מסלולי הטיול המגוונים, עדרי המטיילים מישראל ושאר העולם מציבי בפנינו שאלות רבות: בא לי לטייל איתם? למי יש כוח לדבר אנגלית? למה אני מטייל איתם? למה אני

נוסע איתם? לטיול בהודו פנים רבות, אך הדבר החשוב ביותר או להפיק את המיטב בשבילך.

בואו נדבר על זה.

 

  1. להתנהל לפי הרצונות שלך

אחרי כמה חודשים בהודו, הרגשתי תקוע. אירוני להרגיש תקוע כשאין חופשי ממך באדם. ידעתי שאני רוצה להתקדם מהמקום בו הייתי, להרפתקה של מוזיקה, נסיעות וחברה טובה לדרך. לאחר שהשמעתי את אשר על ליבי לרכס ההרים בוואטה קנאל, הזדמנה לי הזמנה לפסטיבל מוזיקה כיומיים נסיעה צפונה, בגואה! נסעתי לבד, אל הדרך הצטרפו אנשים חדשים ששמחתי להכיר והפסטיבל היה בדיוק מה שרציתי. ברגע שאתה משמיע את אשר על ליבך, תמיד יהיו בסביבתך שמרגישים כמוך. גם אם באותו הרגע שבו אתה אומר אין היענות, או משתתפים פוטנציאלים בדרך שלך, תמיד יהיו אנשים נוספים בדרך.

 

  1. לונלי פלאנט, כבד כבד אבל מועיל!

במעגלי החברה שלי בהודו, הייתי היחידי שהסתובב עם הספר הכי עבה ותופס מקום שאפשר. יהיו כאלה שיסתכלו עלייך בצחוק ולא יבינו למה אתה מטריח את עצמך להסתובב עם ספר טיולים במדינה. באותה מידה, יהיו כאלה שלא יפסיקו לשאול אותך ולהתייעץ איתך לגבי המשל דרכם או המקום בו נמצאים. ולגבייך? לא תמיד הסמארטפון יעבוד ולא תמיד תהיה קליטת רשת. לונלי פלאנט מכיל בתוכו עצות, טיפים ומידע על אתרי תיירות החל מהקדושים ביותר ועד לפארק מים, ממסעדות שף בעיר המרכזית הקרובה ועד לאיזה מאכל הכי בטוח לאכול בסביבתך. אחלה לונלי שבעולם.

 

  1. לא לפחד לטעות!

כל מטייל נתקל ברגע החלטה. להצטרף לחבורה חדשה, להמשיך את המסע כזאב בודד או פשוט ליפול על גסטהאוס גרוע. טיול אף פעם לא יתנהל בצורה חלקה כמו שאנחנו מצפים. לא תמיד תתקבל החלטה שתהיה נכונה לנו. חשוב לזכור ולהטביע תפיסה זו בראשנו – לא לפחד לטעות, לקחת את הזמן ולבצע התאמה מחדש, ובסופו של דבר, להתקדם בטיול לפי הלך הרוח שלי.

 

  1. גלו את עלם התחבורה הציבורית!!

כשאר אנו נעים בין מקומות בהודו, הפתרון הקל (והיקר ביותר) הוא מונית. 4 חברים, מונית ג'ים ובהצלחה לכם עם המהמורות, הריח והעצבים. מ- 7 חודשים של נדודים וגילויים בהודו, נצורים בליבי נסיעות מדהימות ומיוחדות שעברו בקרונות הרכבת ובאוטובוס סליפר. בואו נדבר על זה רגע:

  • רכבת – אמצעי התחב"צ האהוב עליי. נסיעות קצרות וארוכות כאחד, אין נוח וכייפ מזה. תמיד הדלת זמינה לפתיחה את תרצה לעשן סיגריה פילוסופית בזמן שהדרך הכי מולך שאפשר, או אם סתם בא לך להתרענן. ברכבת יש מספר אפשרויות נסיעה:
    1. מחלקה כללית (General) – מחיר הכרטיס הוא בין 50 – 100 רופי, תלוי במרחק הנסיעה. מושבים רגילים, אין מיזוג, עם כל העם ההודי לידך.
    2. קרון שינה ללא מזגן (Sleeper non a\c)קרון שמיועדים נוסעים שהולכת לעבור עליהם נסיעה ארוכה במיוחד, או אם בא לכם להתפנק בשכיבה במשך השעה – שעתיים שיש לכן בדרך. הקרון מחולק למספר תאים וכל תא יש בערך 4 ספסלים בכל קיר ויש עוד כ10 מיטות במעבר הקרון. אין מיזוג אוויר, אך החלונות פתוחים וזמינים לך ויש מאווררים אם חם במיוחד.
    3. קרון שינה ממוזג ((Sleeper a\c ה – קרון ב- ה' הידיעה. הקרון מחולק לתאים בהם יש בין-2 ל-6 מיטות, תלוי במספר המחלקה: סליפר 1- 2 מיטות בתא, סליפר 2- 4 מיטות בכל תא, סליפר 3- 6 מיטות בכל תא. במחלקה זו פחות פותחים את דלתות הקרון תוך כדי נסיעה.
  • אוטובוס- 4 גלגלים, 746 נוסעים ויאאלה בלאגן. זמין מאוד, ניתן לוודא לאן הוא מגיע באמצעות מילה אחת בלבד, והיא שם היעד. כמו הרכבת, יש כמה סוגים לניעות אוטובוס:
    1. לוקאל – לא קל בלוקאל ולא סתם. הקווים הציבוריים. הכרטיס הכי זול שאפשר למצוא. כמעט לא נוח, האוטובוס עמוס, ממולא יתר על המידה ועדיין, חווייה.
    2. סליפר – גם לאוטובוסים יש פינוקי שינה. בדומה לרכבת יש אוטובוסי שינה עם מיזוג וללא. הם נוסעים רק בשעות הלילה והם פתרון מצויין להתנייד בהודו.
    3. סמי סליפר – בצפון הודו החל מקו רישיקש אי אפשר למצוא סליפרים, אלא רק את אחיהם הפחות נוח. הסמי סליפר מציע כיסאות משודרגים עם משענת מתכווננת. לא נוח כמו מיטה אבל זה מה שיש.

 

  1. גודל הציפייה כגודל האכזבה

הרבה פעמים בטיול, כשיספרו לך על חופים, מסיבות, אוכל וכל אלהף תתחיל לדמיין בראש את הטעם הקארי של גואה, את המקצב במסיבה או את השקט של הרי ההימלאיה. הכותרת היא משפט מפתח, כזה שמאפשר לך להתייחס לכל דבר שתעשה כחדש. כל הרפתקה תהיה כמו דך לבן שאתה תוכל לצבוע אותו ברשמים ובכיך שלך. בין עם זה המקצב במסיבה, החבורות שמסתובבות בכפרי הצפון או סתם סיבוב בשוק.

הודו מציעה לנו גישות לעולמות הרוח, פילוסופיה, פוליטיקה ומצד שני חופים, טיולים, נופים מרהיבים ואוכל מדהים ומשתנה. תמיד זכרו בכל שלב בטיול שלכם, עליכם לעשות את מה שאתם רוצים. כל השאר יסתדר לבד. סאב קסאט.

 

הרמון

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו