איך ליצור טיול כשר למהדרין

חופשה בחו"ל למי ששומר כשרות מהדרין היא יותר מורכבת ולכן כדי למקסם את החופשה ולהנות ממנה יש להיערך- מלדאוג לאוכל כשר ועד עמידה בזמני התפילות.

יש באינטרנט מידע רב בנושא וניתן לקרוא המלצות ולחפש מידע רצוי בקלות.

מומלץ לחפש טיפים מאנשים שכבר חוו את מה שאתם מתכננים בכל מה שקשור למסעדות כשרות ומלונות כשרים.

בהרבה מקומות ניתן להזמין מראש את הציוד שיקל עליכם לשמור כשרות כמו למשל מקרר או קומקום חשמלי ואפילו פלטת שבת במקומות מסויימים.

 

צעדים ליצירת טיול כשר למהדרין

דבר ראשון נתחיל בטיסה- חשוב שתדעו שצריך להזמין מראש מנות עם כשרות מהדרין לכל הטיסות, למי שיש לו טיסת קונקשיין, וגם לוודא במעמד הצ'ק אין. קחו בחשבון שגם באל על יש צורך בהזמנה נפרדת של כשרות מהדרין שכן המנות הם בכשרות רגילה. מומלץ לארוז אוכל כשר מהבית על מנת לא להיתקע: שימורים ודברים יבשים, חטיפים ואפילו תבלינים כשרים. בדקו מראש היכן יש סופרים שמוכרים אוכל כשר בקרבת מקום החופשה שלכם וקחו בחשבון שסימוני האוכל הכשר שונים בחו"ל: OH, OK ו KF. למי שיכול להרשות לעצמו ישנו גם אתר למשלוחים של אוכל כשר שמספק שירות ל 100,000 בתי מלון לפחות במדינות שונות. אחרי שדאגתם לאוכל ישנם את זמני התפילה שמשתנים בהתאם לחילופי השעות וכמובן נושא השבת: מומלץ ללון בעיר שכן תוכלו ללכת ברגל למקומות המרכזיים וכדאי אף בקרבת בית כנסת ולשהות במלון נמוך קומה שכן אין מעלית שבת. לבסוף, כדאי שתחפשו את הבית חב"ד שנמצא הכי קרוב אליכם שכן הם ידעו הכי טוב את כל נושא הכשרות במקום שבו אתם נמצאים והם תמיד שמחים לעזור ליהודים בניכר.

 

טיולים מאורגנים

אם אתם מרגישים שמדובר במעמסה רבה לתכנן טיול כשר ויש לכם אמצעים כלכליים אפשר גם להזמין טיולים מאורגנים מיועדים כשרים למהדרין. טיול מאורגן כשר דואג לכל צורכיכם ועוזר לכם בשמירת קיום המצוות גם במהלך החופשה, החל מלינה בקרבת בית כנסת ובמלונות בהם ניתן להגיש אוכל כשר ועד לטיולים מותאמים לזמני התפילות ובתחבורה כשרה שלא פועלת בשבת. בנוסף, תטיילו עם עוד אנשים שומרי מצוות וכך תרגישו כחלק מהקבוצה. כמובן שבנוסף לכל, המדריך המנוסה יקח אתכם לראות את כל האזורים הפופולריים והיפים שיש בכל איזור להציע.

 

טיולים לאתרי דת יעודיים

ישנם בישראל וגם במקומות שונים בעולם אתרי דת פופולרים אליהם נוהגים להגיע בימים מיוחדים אנשים שומרי דת ומצוות, לדוגמא: קברי צדיקים שונים, מרכז חב"ד 770 שבברוקלין וכמובן קברו של רבי נחמן מהעיר אומן שבאוקראינה אליו פוקדים כל שנה בראש השנה עד 40 אלף מחסידיו. במרבית המקומות ישנם מלונות כשרים קרובים לאתרים על מנת לתת שירות לשומרי המצוות שמגיעים אל האתר, למשל מלון יהודי באומן.

 

כניסה לחדר

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו