בואי נסע לתאילנד – המדריך למטייל בפוקט

פוקט הוא האי הגדול ביותר בתאילנד, וביקור בו עשוי להתאים לכל סוגי המטיילים – חובבי חיי הלילה יוכלו להינות ממסיבות רבות בחוף פאטונג, תרמילאים יוכלו להינות מטרקין ביערות וההרים שמסביב לחופים, צוללנים יכלו אתרי צלילה רבים ויפייפיים, ומשפחות ימצאו שפע אטרקציות מותאמות למשפחות. שווה להגיע לפוקט! אם גם אתם מתלבטים, הגעתם למקום הנכון – בכתבה הבאה כל הפרטים שצריך לדעת.

 

פוקט

פוקט תאילנד הוא למעשה האי הכי גדול בתאילנד. אורכו כ-50 קילומטרים ורוחבו כ-20 קילומטרים. לפעמים אפילו שוכחים שהוא אי, מרוב כמה שהוא גדול. האי מיוחד גם כי הוא מרכז את כל המאפיינים של חופי תאילנד, כאשר בתוכו תוכלו למצוא משהו מקרבי, משהו מפטאיה ומשהו מקו סאמוי. לצד חופים פופולאריים ומתויירים תוכלו גם למצוא חופים יותר רגועים אשר מתאימים לחופשות בטן גב. כמעט בכל חוף תוכלו למצוא מרכז מקומי פעיל עם מסעדות וברים.

 

מזג האוויר בפוקט

הטמפרטורות באי פוקט די קבועות במהלך השנה מכיוון שהאי ממוקם קרוב לקו המשווה. מזג האוויר נוטה להיות חם ויבש בין החודשים נובמבר עד מאי, וגשום בין יוני עד אוקטובר. מבחינה סטטיסטית החודש הכי גשום באי הוא חודש ספטמבר, אבל גם במהלכו תוכלו להינות מהרבה מאד ימי שמש. לשם ההמחשה, בספטמבר 2021 היו באי פוקט יותר ימי שמש מאשר על האי קוסמוי שבמזרח תאילנד.

 

אז מתי לבוא לפוקט?

האי פוקט הפופולרי זוכה לביקורי תיירים לכל אורך השנה, מכיוון שמזג האוויר באי הוא טרופי – לכן, ניתן ואף מומלץ לקפוץ אליו במהלך כל השנה. אם תרצו להיות בטוחים אז כדאי שתדעו שהחודשים בהם כמות המשקעים היא באופן סטטיסטי הכי נמוכה הם דצמבר עד אפריל. אבל חשוב להדגיש שאין ביטחון לכך שיהיו לכם ימי שמש בלבד, מכיוון שתאילנד היא מדינה טרופית ולכן לא ניתן לחזות את מזג האוויר בה גם לא ברמת יומיים קדימה.

 

כמה זמן מומלץ לשהות בפוקט?

על מנת להינות מהאי ולראות חלק נכבד מהאטרקציות שהוא מציע, כדאי ביותר לשהות באי לפחות שבעה ימים. אפשר לחלק את השהות בין שני חופים שונים בשביל לחוות איזורים נוספים באי. חשוב להבין באיזה חוף תרצו להתמקם ולאיזה חוף ללכת, כי באי פוקט יש המון חופים ומרכזים מומלצים.

 

לסיכום

חופים טרופיים, שווקים מקומיים, מקדשים נסתרים, סצנת מועדונים, חופים יפייפיים ועוד – האי פוקט בהחלט מושך אליו תיירים שאוהבים לבלות בלילה ולשרוץ בשמש במהלך היום. במרכזה היבשתי של העיירה פוקט ניתן למצוא את הרובע העתיק שפותח צוהר לעבר של העיר, ובמסעדות ניתן למצוא טעמים מיוחדים בהמשך לתבלינים מקומיים.

על אף גודלה של העיר והנתונים הגיאוגרפיים שלה, בעיר יש שפע אדיר של מקומות אירוח, מסעדות ומיני הרפתקאות שימצאו חן באופן מיוחד בעיני מטיילים שמחפשים טיול מעניין בתקציב מוגבל שיהיה זמין לכל אורך עונות השנה.

תאילנד - המדריך למטייל בפוקט

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו