ביטוח נסיעות לחו"ל – שאלות ותשובות בנושא הקורונה

בטרם נכנס נגיף הקורונה לחיינו מספר המטיילים הישראלים בחו"ל היה במגמת עלייה. מאז שהחלה רפורמת שמיים פתוחים ירדו מחירי הטיסות באופן משמעותי, והישראלים לא נשארו אדישים לכך וטסו לחו"ל בהמוניהם.

אחד הדברים החשובים שיש לזכור לדאוג לו בחופשה לחו"ל הוא ביטוח נסיעות לחו"ל – אמנם החוק לא מחייב זאת, אך ביטוח יחסוך הרבה כסף במקרה של תאונה או אובדן רכוש. למה כדאי לשים לב, ומה מצב שוק ביטוח הנסיעות בעידן הקורונה?

 

כיצד הקורונה משפיעה על שוק ביטוח נסיעות לחו"ל?

כיום מרבית חברות הביטוח הפסיקו לבטח נסיעות לחו"ל הן מכיוון שכמות הנוסעים לחו"ל ירדה מאוד דבר שהפך את השירות ללא משתלם, והן מכיוון שהסיכונים בטיול לחו"ל גדלו. חברות ביטוח שעוד מציעות שירות ביטוח נסיעות הכניסו החרגות שונות ושינויים בפוליסה – למשל, ביטול ביטוח קיצור נסיעות.

 

כיצד הושפעו תעריפי הביטוח?

באופן לא מאוד מפתיע תעריפי הביטוח עלו בהשוואה לתעריפים שהיו נפוצים בטרם הקורונה. זה אך טבעי ששירות שהופך לנדיר יותר יתייקר, וזה מה שקרה. כמובן, לא ניתן לנקוב במחירים ספציפיים מכיוון שמחיר פוליסה תלוי בגורמים רבים, אך המגמה הכללית היא של עליית מחירים.

 

האם פוליסת הביטוח מכסה מקרה הידבקות בקורונה?

פוליסת הביטוח תכסה על הוצאה רפואית הנגרמת בשל הידבקות מקורונה עד גבול הפיצוי הכספי הקיים בפוליסת הביטוח. הוצאות נלוות נוספות כגון שינוי מועד חזרה או המשך השהייה בחו"ל תלויות בתנאי הפוליסה שלכם.

 

האם פוליסת הביטוח מכסה עלויות של כניסה לבידוד ביעד?

אחת הסיבות שחברות ביטוח הפסיקו להציע שירות ביטוח נסיעות היא מימון עלויות הבידוד (שבועיים שהייה במלון וכו'). בגדול, כיסוי זה משתנה מחברה לחברה ועוד לא ברור דיו. בכל מקרה חשוב לשים לב לגבול הפיצוי בפוליסה הנוגע לסעיף זה.

 

כיסויים בסיסיים בביטוח נסיעות לחו"ל

החברות שעוד מציעות שירות ביטוח נסיעות בדרך כלל מציעות את הכיסויים הבאים:

 

ביטוח בריאות רפואי:

החזר כספי במקרה של טיפול רפואי. זהו הביטוח החשוב ביותר גם מכיוון שבריאות היא הדבר החשוב ביותר וביטוח בריאות מסייע לקבל טיפול במהירות, וגם מכיוון שהוצאות טיפול רפואי בחו"ל עלולות להיות גבוהות במיוחד.

 

איתור וחילוץ:

כיסוי הרלוונטי בעיקר לטיולי טבע וטראקים. הכיסוי כולל את העלויות במקרה שך איתור וחילוץ מטיילים שאבד איתם הקשר.

 

חבות כלפי צד ג':

כיסוי פיצויים במידה והמבוטח פגע באדם אחר או ברכושו.

 

עושים ספורט בחו"ל? אל תשכחו ביטוח ספורט אתגרי

אחת ההרחבות שהמציעות חברות ביטוח לפוליסה היא כיסוי ביטוח ספורט אתגרי. מדובר למעשה בכיסוי נזקים שעלולים להתרחש בעת השתתפות בספורט אתגרי. ההגדרה של ספורט אתגרי משתנה מחברה לחברה ורצוי לבדוק האם הספורט שתעשו מכוסה בהרחבה זו.

באופן כללי, ספורט אתגרי כולל פעולות המשלבות בין גובה, מהירות וסכנה. חשוב לבדוק אם אתם זקוקים להרחבה זו, שכן חברות מסוימות יחשיבו ספורט כאתגרי גם אם הוא לאו דווקא נראה ככזה.

 

סקי מגלשיים אתגרי

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו