ביטול טיסה לחו"ל – כיצד עושים זאת בנזק מינימלי

כמובן שאף אחד שסוגר טיסה לחו״ל, לא רוצה לחשוב או לדמיין את המצב בו הוא יצטרך לבטל אותה. הבירוקרטיה הרבה פעמים יכולה להיות מסובכת, ובעיקר כל המצב הזה יכול להיות מאוד מעיק, מבאס ודורש המון התעסקות. הפחד הגדול זה כמובן הנזק הכלכלי, בלי ביטוחים שיוודאו קבלת החזרים, זה יכול להיות נזק כספי של ממש. לכן חשוב להיות מוכן לכך מראש, לדעת מה בדיוק ניתן לעשות בכדי לוודא שיהיה כמה שפחות בעיות, אם הרגע הזה יגיע.

 

ניתן לביטול

קודם כל, לפני שתתחילו לרוץ במחשבות על איך לקבל פיצוי על ביטול טיסה, תבינו שיש לכם זכויות, וזה עניין של לפעול בצורה מסודרת. כל מי שרכש שירותי תיירות לחו״ל, יכול לבטל את העסקה בתנאים מסוימים. יש כמובן הבדל אם מדובר בעסקה מול בית עסק, דרך האינטרנט, בטלפון, פנים מול פנין וכדומה. אך במקרה שיידרשו שמי ביטול, הם יהיו בסכום מוגבל בהתאם לחוק.

 

שימו לב

כל מה שחוק אומר בנידון, מתייחס לעסקאות שנעשו בבתי עסק ישראלים, כמו סוכנות נסיעות לדוגמא או חברה זרה שיש לה נציגות רשמית בישראל. במקרה שהעסקה שעדיתם נעשה ישירות מול גורם שהוא אינו ישראלי, כמו בתי מלון בחו״ל לדוגמא, הסדרי הביטול הקבועים יחולו מול אותו גורם וניתנים להסדר בהתאם לתנאים של אותו המקום, לכן חשוב ורצוי לקרוא בעיון את התנאים הללו לפני שתסגרו את העסקה.

 

זכאות לביטול טיסה

צרכנים שהתקשרו בעזקה שלהם לרכישת תיירות לחו״ל, מול עוסק ישראלי או נציגות ישראלית דרך מכר רחוק מבלי שהצדדים נכחו פיזית בעסקה, כמו לדוגמא עסקה דרך האינטרנט, או דרך הטלפון וכדומה. ובנוסף הזכאות חלה גם בעסקאות רגילות פנים מול פנים במשרדי סוכנות נסיעות. בסיטואציות אחרות, צריך לעשות ביטוח ביטול עסקה, ולבדוק את התנאים של הגורם הרלוונטי.

 

מימוש זכויות

בכדי לממש את הזכות שלכם לביטול העסקה, תצטרכו להודיע לעוסק על ביטול העסקה, תוכלו להודיע בעל פה, בדואר רשום, בפקס, בדוא״ל וכדומה. בעסקה דרך האינטרנט, ישנה אפשרות לרוב שם לבטל את העסקה באתר. שימו לב שלאחר הביטול, תצטרכו לקבל לרוב אישור על הביטול, כמו הודעה, או איזשהו מסמך רשום ברור שמבהיר את הביטול שנעשה.

 

תשלום דמי ביטול

במקרים של ביטול עקב בעיות שירותיות, לרוב הצרכן יוכל להיות זכאי לקבלת כספו המלא תוך ארבע עשר ימים מיום קבלת הודעת הביטול. במקרים של שינוי במצב, התחרטות, גוב שמי הביטול עומד בדרך כלל על חמישה אחוזים ממחיר העסקה או מאה שקלים, הנמוך מבניהם. שימו לב שבעסקאות על כרטיסי טיסה, החברה יכולה לגבות דמי ביטול עבור כל אחד מהכרטיסים בנפרד.

 

לסיכום

כל התהליך של ביטול טיסה, מעטים המקרים שזה יקרה בלי איזשהו נזק כספי, אך המעט שנוכל לעשות זה לנסות ולווסת את המצב לכמה שפחות. הדרך הכי טובה לדאוג לכך, זה מעבר על תנאי כל עסקה שאתם מבצעים, ובמידת הצורך, תשלום על ביטוח ביטול טיסה שיבטיח את ההחזר המקסימלי ממה ששילמתם.

כלי טייס

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו