בתי מלון או חושות בסיני – איפה כדאי לישון בחופשה הבאה?

לישון על שפת הים או בחדר ממוזג עם טלוויזיה רב ערוצית? להתחבר לטבע ולשקט האינסופי של המדבר או ליהנות מדיל הכול כלול ובריכה צמודה?

 

כשמדברים על סיני, לא מדברים רק על לינה בחושות והתנתקות מוחלטת. חופי סיני משופעים גם במלונות מכל הסוגים והרמות, חלקם מפוארים ממש. אתם יכולים להפוך את החופשה שלכם בסיני למה שתרצו – השאלה מה יותר מתאים לכם.

 

אז מה בעצם מחכה לכם בחושות ובמלונות בסיני ואיך תדעו מה הכי מתאים לכם? הנה הדברים העיקריים:

חושה על הים

לינה בחושות בסיני

החושות הן אותן בקתות מפורסמות שהן שם נרדף לקסם הפראי והישן של סיני. חושה בסיני היא למעשה ארבעה קירות, גג ומזרן, כשאת כל השאר מספקים הים והמדבר מסביב. החושות שימשו במשך מאות ואלפי שנים את הנוודים שנדדו במדבר והיו זקוקים לבית ארעי, וברוב מתחמי האירוח על החופים ("קמפים"), החושות לא השתנו הרבה מאז.

 

החושות המסורתיות בנויות מעץ או מקש שעליהן מסוכך גג מענפים. בחלק מהקמפים החושות אינן מחוברות לחשמל, אך יותר ויותר קמפים מציעים חושות עם חיבור לחשמל כך שאפשר ליהנות גם ממאוורר וממנורות ליד המזרן. לפעמים החושות מגיעות עם רצפה מרוצפת או מבטון, ולפעמים הרצפה שלכם תהיה עשויה משטיחים. מה שכן, אם התמזל מזלכם לתפוס חושה מול הים, אתם תזכו בנוף היפה ביותר שאפשר לדמיין – ים כחול ואינסופי שלצליליו תירדמו ותתעוררו. בחושות הבסיסיות אין מים או שירותים ומקלחת פרטיים, ואלה נמצאים במתחם משותף לכל האורחים.

 

אם זה מפתה אתכם אבל אתם עדיין לא רוצים להתפשר על כמה תנאים, דעו שקיימים קמפים שמציעים לינה בחושות משודרגות שבתוכן מיזוג אוויר ומיטות, או בחושות מעץ שמזכירות חדרי צימר. חלק מהצימרים אפילו מציעים לינה בחדרים בנויים (בונגלוס) עם מקלחת ושירותים פרטיים.

 

לינה בבתי מלון בסיני

בעוד שמלונות בסיני מתחלקים לדרגות שונות של כוכבים, הסטנדרט של רוב חדרי האירוח הוא חדר ממוזג עם טלוויזיה רב ערוצית, מקלחת ושירותים פרטיים ומיטות יחיד או מיטה זוגית, בהתאם להרכב האורחים. במלונות 3 כוכבים בסיני החדרים בסיסיים יותר, אך במלונות 4 ו-5 כוכבים, כמו מרבית המלונות בדהב או בשארם, כבר תזכו לישון בחדרים מרווחים ומפנקים יותר.

 

מלונות רבים מציעים חדרים עם מרפסת פרטית או עם פטיו (פינת ישיבה חיצונית) צמוד, עם נוף משתנה בהתאם למיקום החדר. ברוב הפעמים חדר עם נוף לים יעלה קצת יותר, אבל השדרוג הזה בהחלט שווה את התוספת. מלונות רבים בסיני הם למעשה ריזורטים – אתרי נופש רחבי ידיים עם מבני בעלי קומה אחת או שתיים, עם שטחי דשא גדולים ומטופחים. אמנם הנוף מהקומות הראשונות פחות מרשים, אבל המרבדים הירוקים המקושטים בעצים ובפרחים צבעוניים בהחלט מפצים על כך.

 

 

האווירה בחושות בסיני

מבחינת אווירה, החושות הן משהו קסום שקשה להעביר במילים – חיבור עוצמתי לנוף הבראשיתי של המדבר ושקט ממכר שמנקה את הנשמה ועושה טוב על הלב. החושות מגיעות לרוב עם מרפסת קדמית שבה פינות ישיבה מכריות ולפעמים גם ערסלים, כך שתוכלו לשבת שעות מול הים ולגמוע את היופי שלו.

 

ברוב הקמפים החושות יהיו מפוזרות במרחק של כמה מטרים זו מזו, כך שתוכלו ליהנות גם מפרטיות ושקט. בעונות היותר מתוירות (פסח, יולי-אוגוסט וחגי תשרי) הקמפים מתמלאים כך שתפגשו יותר אנשים, אבל תמיד תוכלו למצוא לעצמכם פינה שקטה ולהתבודד. אם תרצו להכיר את שאר האורחים, תוכלו להגיע למתחם האירוח המרכזי בקמפ, שמשמש גם כפינת זולה וגם כפינת אוכל.

 

האווירה בבתי מלון בסיני

באופן טבעי, האווירה במלונות מתוירת יותר, אך גם בהם ניתן ליהנות מהקסם ומהשקט הנפלא של סיני. הודות לגודלם של רוב בתי המלון בסיני, לא קשה למצוא פינות חמד מבודדות וגם על החופים תגלו שאפשר למצוא פרטיות ושקט. אם למלון שלכם יש חוף פרטי, מומלץ להתרחק קצת מהנקודה המרכזית בו, הליכה של כמה עשרות מטרים יכולה לעשות הבדל רציני. אגב, מטיילים שחזרו לאחרונה ממלון בדהב, מסרו שגם בתקופת החגים העמוסה, כמות האנשים במלון כמעט ולא הייתה מורגשת.

 

השירות בבתי המלון בסיני הוא אדיב ונעים והצוות עושה כמיטב יכולתו להנעים את השהייה של התיירים הישראלים, שחזרו לגדוש את המלונות בשנים האחרונות ותרמו בהחלט לעלייה בפופולריות של סיני.

 

אוכל בחושות בסיני

האוכל בחושות בסיני צבר מוניטין אצל הישראלים, ובצדק. האוכל אמנם בסיסי ולפעמים התפריט לא מאוד מגוון, אבל מה שתאכלו כמעט תמיד יהיה טרי וטעים מאוד. רוב התפריטים בקמפים כוללים סלט ירקות, חומוס, אורז, טוסטים, דגים, מאכלי ים וגם פינוקים מתוקים כמו פאנקייקים, סחלב, שייקים וסלט פירות. בחלק מהקמפים תוכלו למצוא גם גבינות, פיצות, בשרים, צ'יפס ועוד. המלצה שלנו – השתדלו להזמין לאכול כשאתם עדיין לא מורעבים. הזמן בסיני פועל בצורה קצת שונה ולא נדיר לחכות חצי שעה ואפילו יותר עד שמקבלים את האוכל.

 

אם תרצו לגוון ולבדוק את ההיצע מחוץ לחושות, תמיד תוכלו לקפוץ לקמפים הסמוכים. חלק מהקמפים מתגאים במסעדות מצוינות שמגישות מאכלים ברמה גבוהה מאוד.

 

אוכל בבתי מלון בסיני

כאן אפשרויות האוכל כבר מגוונות הרבה יותר. כמעט כל בתי המלון כוללים גם בופה ארוחת בוקר במחיר החדר, ובתוספת של כמה עשרות שקלים ניתן ליהנות גם מארוחת ערב טובה או מדיל הכול כלול שמציע גם ארוחת צהריים ושאר נשנושים ושתייה קלה.

 

ארוחות הבוקר בבתי המלון בסיני כוללות בדרך כלל ירקות ופירות בשלל וריאציות, גבינות קשות ורכות, חביתות מפנקות עם תוספות, bread pudding (יאם!), דגני בוקר, דייסות וגם כדורי פלאפל חמים וטעימים (ששמם המצרי הוא "טעמייה") וממרח פול. גולת הכותרת היא שולחן המאפים שכולל מגוון לחמים, לחמניות, מאפים מתוקים ועוגות מעוררות תיאבון. לארוחת צהריים וערב תמצאו שלל תבשילים בשריים וצמחוניים, פשטידות, תוספות וסלטים.

 

במלונות הגדולים בסיני פועלות לרוב כמה מסעדות, כשכל אחת מתמחה במטבח בינלאומי – איטלקי, אסיאתי, אמריקאי ועוד. ארוחה בהן אינה כלולה בעלות השהייה ותהיה בחיוב נפרד, אך יש מבצעי הכול-כלול שמציעים ארוחה אחת ללא עלות במסעדה לבחירתכם, כך ששווה לברר מראש.

 

מחירים בחושות בסיני

לינה בחושות בסיני הייתה ועודנה אופציה זולה מאוד לחופשה שמסתכמת בכמה עשרות שקלים ללילה, כולל ארוחת בוקר. בשנים האחרונות חלה עלייה קלה במחירים ואם אתם לנים בחושה משודרגת עם חשמל ו/או שירותים פרטיים, המחירים יכולים להגיע גם ל-120-100 ₪ ללילה, ול-60-40 ₪ בחושה בסיסית. שימו לב כי בתקופות המתוירות יותר המחירים יקרים יותר.

 

מחירים במלונות בסיני

באופן מפתיע, לינה בבית מלון בסיני יכולה להיות אופציה לא פחות זולה מאשר לינה בחושות משודרגות. בעונות הפחות מתוירות, לינה בבית מלון בדירוג 3 כוכבים יכולה לעלות בסביבות 150-100 ₪ ללילה, כשלינה בריזורט בדירוג 4 כוכבים יכולה להגיע ל-200-150 ₪, כולל ארוחת בוקר. במלונות הגדולים והמפוארים יותר, חדר ללילה בעונה לא מתוירת יכול לעלות בסביבות 300-200 ₪ ללילה. גם כאן המחירים מתייקרים בעשרות אחוזים בעונות המתוירות, כך שמומלץ להזמין חדר כמה שיותר זמן מראש.

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו