האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב עבודה בחו"ל

תחום המיסוי הוא תחום מסובך המורכב ממספר רב של חוקים וצריך הבנה עמוקה בכל נושא מיסוי על מנת לא לטעות בתשלום המיסים. עבודה בחו"ל יוצרת אירועי מס שונים המתרחשים מחוץ למדינת ישראל בעוד שהתושבים הם תושבי ישראל והם מחויבים לשלם מס על ההכנסות שלהם. מצב זה יוצר בלבול וצריך לדעת את הפרטים הקטנים על מנת להבין האם מגיע לאזרחים אלו פטור ממס הכנסה.

 

איך משלמים מיסים במדינת ישראל?

כל אזרח במדינת ישראל מחויב בתשלום מס על הכנסותיו מעבודה ולא מעבודה. כאשר מדובר על שכירים העובדים בישראל, הפעולה היא פשוטה. תשלום המס יורד בכל חודש מתלוש המשכורת של העובד בהתאם למדרגת המס אליה הוא הגיע ונקודות הזיכוי אליהן הוא זכאי.

כאשר מדובר על שכירים העובדים מחוץ לישראל, הפעולה היא מעט מסובכת יותר. מדינת ישראל בעבר פעלה שונה אך כיום היא יישרה קו עם מדינות אחרות בעולם. אם תושב ישראל עבד בחו"ל, הוא יצטרך לשלם מס הכנסה בישראל אך אם שילם גם בחו"ל הוא יהיה זכאי להחזר על המס ששילם, כלומר פטור ממס הכנסה על תשלום המס בישראל.

 

מה קורה כאשר עובד שכיר עושה רילוקיישן?

ניתוק תושבות מתבצע כאשר מרכז חייהם של התושבים כבר לא בישראל והם מקבלים הכנסות מחוץ לארץ. הרבה עובדי רילוקיישן מבצעים ניתוק תושבות על מנת לא לדווח על הכנסותיהם במדינת ישראל. במצבים אלו הם פטורים מתשלום מס נוסף בישראל. אם העובדים לא ביצעו ניתוק תושבות, הם חייבים לדווח על הכנסותיהם במדינת ישראל.

 

למה לא כל עובד שעובד בחו"ל לא מנתק תושבות?

העניין לא פשוט כל כך. בעקבות ניתוק תושבות נאבדות מספר זכויות חשובות הניתנות על ידי המדינה. כל תושב יהודי יוכל להחזיר את התשובות מתוקף חוק השבות אך הוא יצטרך לבצע מספר פעולות בדרך.

גם בתחום המיסוי העניין מורכב. לפני כל ביצוע פעולה גורלית כמו זו, מומלץ ואף רצוי להתייעץ עם מומחה בתחום מיסוי על מנת להבין אם הפעולה משתלמת. לעיתים חובת הדיווח היא יותר משתלמת מניתוק תושבות ולכן העניין יכול להיות פשוט יותר.

 

האם ניתן לקזז הוצאות בעקבות עבודה בחו"ל?

גם כן העניין תלוי במספר גורמים. כל תושב זכאי לקזז הוצאות שעזרו לו ליצור את הכנסתו. אם העובד הוא תושב ישראל והכנסתו היא מחו"ל, הוא יוכל לקזז את ההוצאות השונות שמקורן בחו"ל.

 

לסיכום, פטור ממס הכנסה בעקבות עבודה בחו"ל תלוי במשתנים רבים

כפי שניתן לראות, חוקי המיסוי הם מסובכים. כלומר, צריך להבין אותם לעומק על מנת לקבל כל החלטה. כיום, אנשים רבים מבצעים החלטות שונות בלי לקחת בחשבון את עניין המיסוי ולבסוף הם מצטערים על כך. ניתן לראות כי כן ניתן לקבל זיכוי על המס ששולם בארץ אם שילמתם מס גם במדינה שמחוץ לארץ, אך פעולה זו תלויה גם בעובדה של ניתוק תושבות.

מחשבון

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו