10 הטיולים הכי שווים שלא הרבה מכירים

למרות העומסים בנתב"ג, המטיילים מציפים את מסלולי הטיול ברחבי הארץ. נכון, אפשר ללכת למסלולים המוכרים כמו נחל ערוגות או שביל הגולן, אבל אפשר גם למצוא מספר מסלולי טיול שווים, שעדיין לא התגלו על ידי כולם. ריכזנו עבורכם רשימה סודית של 10 טיולים בארץ.

 

  1. תל יודפת

בתל יודפת תוכלו למצוא שרידים היסטוריים מהמרד הגדול, לצד הנוף מדהים שמציעה פסגת הר עצמון. שימו לב שמדובר במסלול עם מעט צל, והרבה עליות (מה שמאפשר חשיפה לכל הנוף המדהים). לכן לא כדאי לצאת למסלול בעומס חום, להצטייד בהרבה מים ונעליים טובות.

 

  1. תל דן

שמורת תל דן היא אמנם קטנה, אך אל תיתנו לגודל להטעות אתכם – מדובר באחד האזורים הכי עשירים בחיה וצמחייה בארץ. אל תל דן מגיעים בעלי חיים מכל האזור. תוכלו להנות מעתיקות, דרך נוף, הרבה צל ואפילו בריכת שכשוך.

 

  1. עין אביאל

עין אביאל הוא אחד המעיינות הנסתרים הקסומים, שלא צריך לנסוע רחוק בשבילם. בין השדות של בנימינה מחכה לכם פינת חמד עם מים קרירים אך מעט צל. ניתן להגיע למקום ברכב, או לשכור אופניים.

 

  1. כפר שעב

אם אתם מחפשים טיול עם קצת יותר אטרקציות, וקצת פחות זיעה – כפר שעב הוא המקום בשבילכם. לא ברור איך המטיילים הישראלים מפספסים את הכפר, אבל הרווח הוא כולו שלכם. בכפר תוכלו למצוא מוזיאון מורשת, חוויות ומוצרים אותנטיים ועוד.

 

  1. ארסוף קדם

גן הפסלים בארסוף קדם מציג מגוון מכובד של יצירות אומנות שמשתלבות בטבע של קו החוף. ברקע של כל זה תוכלו לראות את הים התיכון, להנות מבריזה וקצת שקט במרחק של כמה דקות נסיעה מהרצליה.

 

  1. בתרונות רוחמה

שמגיעים לבתרונות רוחמה בחורף – קשה להאמין שאתם במדבר. גם בקיץ הנוף המדברי שובה לב, אך מרבית התיירות באזור מתמקדת סביב פסטיבל "דרום אדום".

 

  1. מצפה בקעת קנאים

מסלול מעגלי במדבר המהמם של ערד. תצפית נוף, היסטוריה עשירה ושקט שיש רק במדבר – מה עוד אפשר לבקש? מדובר במסלול לא ארוך (2 וחצי ק"מ) אך נטול צל.

 

  1. נחל מכמש

עוד מסלול מדברי שנראה כמו רצף אין סופי של מרבדים ירוקים בחורף. בקיץ תוכלו להנות ממעיין קטן ונסתר באמצע המסלול.

 

  1. סובב מחצבת ראש העין

מסלול שבחורף מתמלא בכלניות בכל הצבעים, מושלם לטיול סביב פסח. גם כאן לא תמצאו הרבה צל, וייתכן שתפגשו כמה אופנועני שטח. מסלול מעגלי, קרוב למרכז ומתאים למשפחות.

 

  1. שביל סובב הדסה

שביל המעיינות של עין כרם הוא אחד המסלולים הכי עמוסים בארץ לאורך כל השנה. שביל סובב הדסה השכן מציע גם הוא מעיינות, אבל הוא פחות עמוס. במסלול המעגלי הזה תוכלו להנות מיער ירושלים, צל ושלווה.

 

  1. סיכום

לסיכום, תארזו את התיק וצאו לטייל!

מטיל

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו