העיר ירושלים – ישן מול חדש

ירושלים ידועה כעיר ייחודית שכוללת בתוכה שילוב של ישן אל מול חדש. מצד אחד, קיימים בעיר מבנים שונים עתיקים ביותר ולצידם, נבנים בניינים חדשים ומודרניים. המדריך הנוכחי נכתב במטרה להכיר לכם את שני הצדדים הללו של העיר. בשורות הבאות תוכלו לקרוא על אתרים מעניינים בעיר שאסור לכם לפספס. יופיעו בפניכם אתרים ישנים וחדשים כאחד. קראו את השורות הבאות ותכירו את ירושלים מקרוב.

 

הגורמים שעומדים מאחורי המדריך הנוכחי

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך סיוע צמוד של מדריך טיולים מוכר בעיר. אם יצא לכם להסתובב בימי שישי בגן התות, בסמוך לשוק מחנה יהודה, בוודאי שמעתם את המטיילים שסביבו שרים בקולי קולות "היינו  ילדים וזה היה מזמן, אני וסימון ומואיז הקטן". מדריך הטיולים המדובר נבחר בקפידה לאחר שגילינו שהסיורים שלו עוסקים בשילוב של הישן אל מול החדש בעיר. זו ההזדמנות להודות לו על כל המידע שמסר לנו בנושא.

 

נתחיל דווקא בחדש

בחרנו להתחיל קודם כל בירושלים החדשה. במבנים המודרניים והמיזמים החדשים שצצים בעיר בשנים האחרונות והופכים את העיר לעדכנית וחיה יותר. מדריך הטיולים ציין בפנינו שאי אפשר לכתוב מדריך שכזה מבלי לציין כמה מילים על פארק העברית בירושלים. מדובר בקמפוס הייטק – אקדמיה הראשון שמוקם בעיר הבירה. בדומה לפרויקטים עדכניים שצומחים ברחבי הארץ, גם כאן באים לידי ביטוי האלמנטים הבאים:

  • הפארק מהווה מקום מפגש לאקדמאים, אנשי עסקים ולתעשייה
  • מאפשר מקום לפיתוח של חברות בינלאומיות
  • מתוכנן כאקו סיסטם

השמועה אומרת שזו רק ההתחלה. שכן, ירושלים צפויה לעבור מתיחת פנים באזורים שונים.

 

ועכשיו נעבור לישן

עכשיו אנחנו רוצים להחזיר אתכם כמה שנים אחורה. אל העיר העתיקה. מעבר בין דוכני המזכרות שבדרך המובילה אל הכותל תאפשר לכם להרגיש ברגע את ירושלים של פעם. באזור זה תוכלו להתרשם ממבנים ייחודיים כמו מגדל דוד (שלעיתים יש בו הופעות אור קוליות). נאמר לנו שאי אפשר להגיע לאזור מבלי לשבת על כוס קפה שחור וכנאפה מתוקה, אז כדאי שתדעו שיש פה המלצה חמה לעצירה בדרך ליעד הבא.

 

נישאר עוד קצת בישן

מדריך הטיולים שסייע בכתיבת המדריך ציין שהוא בוחר להציג בעיקר את האתרים הישנים בעיר. שכן, הם חלק בלתי נפרד ממנה. לדבריו, סיור בשכונת נחלאות שהתפתחה בשנים האחרונות תאפשר לכם להרגיש את ירושלים של פעם. שכן, למרות האוכלוסייה הרעננה והצעירה שפוקדת את המקום שומרת עליו, כך שניתן עדיין לראות את המבנים הישנים, את הבארות ששימשו את תושבי העיר טרם הקמת המדינה. שם תוכלו לראות מבנים עתיקים עם קשתות וקירות אבן ירושלמית, שם תוכלו לחוות את ירושלים של פעם.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם להכיר את ירושלים של היום ואת ירושלים של פעם. עכשיו רק נותר לכם לצאת ולהכיר אותה ברגל. תיהנו!

כותל

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו