הקיץ הזה תבלו בנחל! 5 נחלים שווים לטיול בארץ

הקיץ הישראלי נחשב לוהט במיוחד אבל זה לא אומר שצריך להסתגר בבתים – יש לא מעט פעילויות מהנות באוויר הפתוח וחלק מהן מרעננות במיוחד, כמו למשל נחלי ארץ ישראל שמהווים הזדמנות מופלאה ליהנות מהמדינה היפה שלנו, להכיר פינות חמד נסתרות ולהתרשם מטבע ים תיכוני במלוא הדרו. סקרנים לשמוע עוד? לפניכם כמה מקומות שאסור לפספס.

 

נחלי ארץ ישראל – לא מה שחשבתם

רבים מאיתנו חושבים על נחלי אכזב כאשר מדברים על נחלים בארץ, אבל למען האמת יש לא מעט נחלים בישראל, חלקם זורמים גם בחודשי הקיץ ולצד מסלולי טיול מרהיבים, מציעים פינות חמד מוצלות, צמחייה ירוקה ואווירה טובה.

נחלים אלה מתפרשים על הארץ כולה – מהגולן ועד הנגב, כך שלא משנה מהו האזור המועדף עליכם לטיול, תוכלו למצוא בו מסלול או שניים שיהפכו את הקיץ שלכם לבלתי נשכח. העיקר, אל תשכחו שגם בצל אפשר להתייבש וארזו נכון – המון מים, קרם הגנה, כובע רחב שוליים, בגד ים ונשנושים מרעננים הם מאסט.

בקיץ תבלה בנהר

החצבאני (נחל שניר)

נחל אשר ידוע בעיקר בזכות מסלולי קיאקים מאתגרים, אך מציע הרבה יותר – בחלקו הצפוני ישנה שמורת טבע יפהפיה בה הנחל שוצף ומוקף צמחיה מרהיבה, מפלים, בריכות שכשוך ומסלולי טיול בשלל דרגות קושי, חלקם אף מתאימים למשפחות עם ילדים ומתקשי ניידות.

 

נחל כזיב

בתוך שמורת טבע בה ממצאים היסטוריים חשובים ונקודות תצפית קסומות, שוכנים הנחל הנפלא הזה, מעיינות, חורש טבעי ובעלי חיים מקסימים כמו אוכלוסיית יחמורים. בסמוך לשמורה ישנם גם חניוני לילה, כך שאם נשבתם בקסמה של השמורה, הישארו עוד.

 

נחל דליות (מג'רסה)

אם נקרה בדרככם יום שרבי, הלגונה של הנחל, בסמוך לשפכו לכנרת, היא היעד המושלם ליהנות בו מטבילה מרעננת. זהו יעד נפלא גם למנוחה משפחתית, פיקניק בחיק הטבע והנאה מפינת החמד הקסומה הזו.

בקיץ תבלה בנהר

נחל דוד (שמורת עין גדי)

נחל דוד זורם לאורך השנה כולה ומציע מעיינות קרירים, מפלים פראיים ונוף קסום של מצוקים המתנשאים לגובה רב, ביניהם מדלגים שפני סלע, יעלים ובעלי חיים נוספים שמרתק לצפות בהם. למטיילים עם ילדים, ישנו שביל נגיש שתוכלו להיעזר בו.

 

נחל רחף

נחל זה מציע מסלול רטוב לצד אטרקציה עוצרת נשימה – סנפלינג אתגרי שישאיר אתכם פעורי פה. ככזה, נחל רחף נחשב מיוחד במינו ואם אתם מחשיבים עצמכם מיטיבי לכת, תוכלו אפילו להמשיך עד מצדה וליהנות ממראות מופלאים לעת שקיעה (או זריחה).

לסיכומו של דבר, הקיץ הישראלי אומנם חם במיוחד אבל אם אתם רוצים להתרענן באוויר הפתוח, עומדות לפניכם לא מעט אפשרויות ומנינו עבורכם את הטובות ביותר שבהן. אז כל שנותר לעשות הוא להחליט באיזה חלק של הארץ תטיילו בפעם הבאה ולארוז את ציוד הטיולים שלכם.

בקיץ תבלה בנהר

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו