התחנה הבאה – בלז'יק!

מכירים את זה, שיש לנו נטייה להיתקע? להיתקע על אוכל מסוים? להיתקע על גוונים מסוימים בבחירת הבגדים וגם, באופן לא מפתיע בכלל, להיתקע על יעדים לנסיעה.

כן, כאלה אנחנו, האנושות כולה אוהבת את המוכר והבטוח, אזור הנוחות בקצרה.

עכשיו, זה לא שמדובר בפגם, כי בואו, אם אתם אוהבים אורז וקציצות וזה טעים לכם, אין שום סיבה לעזוב. אבל אולי מדי פעם ניתן הזדמנות גם לאיזה ראמן טוב? נכון, אולי לא תאהבו, אבל לפחות ניסיתם.

אותו הדבר עם יעדי הנסיעות. אולי נבקר במדינות שטרם ביקרנו? מקסימום תמיד נוכל לשנות את התכנון ההתחלתי, אירופה היא לא גדולה במיוחד (אנחנו כבר עשינו את זה פעם). אז מוכנים לתבל קצת את המוכר?

 

באיזו שפה מדברים פה?

ברוכים הבאים לבלגיה. נכון, בכלל חיפשתם מלונות בספרד ואז פתאום צצה לכם מודעת גוגל והופה, אתם כבר יורדים מהמטוס בבריסל. מפה נתחיל את ההיכרות שלנו עם בלגיה. עתידות – לא נישאר הרבה זמן בבריסל.

 

ילדים משתינים וופל בכל פינה

טוב, תספרו לנו אתם מה עוד לא שמעתם על בריסל? פסל הילד המשתין – יש, פסל הילדה המשתינה – יש, פסל הכלב (המשפחתי ככל הנראה) המשתין – גם קיים. די כבר עם כל הרטיבות הזו.

דוכני וופלים וחנויות שוקולדים בכל פינה בערך – גם מוכר. ארמון משפחת המלוכה? כן, יש פה גם אחד כזה. ולא, אין שם פסלים מוזרים. כפר עם דגמים מוקטנים של מקומות מפורסמים מכל אירופה? כן, גם זה נמצא בבריסל. מבנה מוזר שבנוי בצורה של אטום מספרי פיזיקה וביולוגיה? כן, אתם לא טועים, ראיתם גם אותו.

אם במקרה אתם ממש רוצים להישאר פה לילה וצריכים המלצת מלון בבריסל, אז נספר לכם שבמידה וממש בא לכם על היקר והמהודר, Hotel Le Plaza Brussels, עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר ואם אתם דווקא בקטע של צנוע, ניתן לכם למצוא לבד, אחרי ששמעתם מאיתנו שיש בבריסל מגוון של הוסטלים מוצלחים במיוחד.

נראה לי שהבנו כבר את בריסל ואפשר להתקדם הלאה, לעבר מבנים ורחובות מימי הביניים, ככה בשביל לשקוע בוייב של המקום.

 

ונציה הבלגית

ברוז' היא עיר שהשם שלה הולך הרבה לפניה. תעלות לשוט בהן, רחובות עתיקים מלאי קסם, תחרות עבודת יד ושוקולד, כי איפה בבלגיה לא יחכה לכם שוקולד? אם צריך לבחור רק עיר אחת לבקר בה בבלגיה, כדאי מאוד שזאת תהיה ברוז'.

 

מה לא כדאי לפספס?

את הכיכר המרכזית, שנקראת גרוטה מרקט, את כנסיית הדם, את שער הכניסה לעיר ואת התעלות. אוי לכם אם תפספסו את התעלות.

 

מרכז היהלומים העולמי

לאנטוורפן יש היסטוריה יהודית עשירה, שכן המון מסוחרי היהלומים היו יהודים. כי אנחנו יודעים במה הכי טוב להתעסק. תוכלו למצוא פה את מוזיאון היהלומים, שהוא די חובה לביקור.

בנוסף, אנטוורפן היא עיר עם היסטוריה אמנותית מפוארת, שכוללת בין היתר את רובנס, הצייר המפורסם.

אמנות זה כיף אבל מה עם קצת טבע וחיות? תוכלו לבקר פה בגן חיות העתיק ביותר באירופה.

כמובן שגם פה אי אפשר ללא השוקולד הבלגי, לכן מומלץ לבקר במפעל השוקולדים של דומיניק פרסון, שהשוקולדים שלו מגיעים עד השולחן של משפחה המלוכה המקומית. אם ממש אבל ממש נמאס לכם מהשוקולד, זאת גם אפשרות כן, תמיד תוכלו לטעום קינוח מקומי אחר ומעניין – tarte au riz – עוגה של בצק פריך עם קרם אורז.

 

שיר של אבבא אומר לכם משהו?

Waterloo, עיר מפורסמת שהייתה המקום שבו נפוליאון נחל תבוסה עצומה. יש בה עד היום המון תזכורות לנוכחותו פה ועוד יותר תזכורות לקרב הגדול שהתחולל פה – מוזיאונים, ארמונות שהיו למצודות ושאר מבנים היסטוריים.

או שפשוט תדמיינו את עצמכם פוסעים ברחובות העיר, כאשר באוזניות מתנגן שיר של אבבא ומרגישים שהנה, זה כבר לא רק עוד מקום ששרים עליו, ביקרתם, ראיתם, עכשיו תוכלו גם לספר.

בלגיה היא מספיק אירופאית בשביל להיות קרובה ונגישה, אבל מאוד יוצאת דופן על רקע שאר המדינות האירופאיות. היא הצליחה לשמור על אותה רוח של ימי הביניים, על שפה מיוחדת וגאווה לאומית שדורשת שלא יתבלבלו בינם לבין הצרפתים. וכל זה, שווה ביקור.

מיטה זוגית

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו