חמישה טיולים שווים עם תינוקות

 אם חשבתם שאחרי שהתינוק נולד לא תוכלו לצאת יותר לטיולים עד שיגדל, מסתבר שטעיתם. אספנו חמישה מקומות אשר יאפשרו לכם מצד אחד להמשיך לטייל ומצד שני לקחת אתכם את התינוק בנוחות ובבטחה.

1.     גן לאומי עין חמד

בהרי ירושלים שוכן גן לאומי עין חמד. מסלול הגן מונגש ובהליכה תתקלו בפינות הכוללות מתחם פיקניקים מרווח ומוצל, שירותים וברזיות.

בין יתר האטרקציות, תוכלו למצוא: מבצר צלבני קדום, זרימת מי נחל ושביל אל מערת קבורה מימי בית ראשון.

מבחינת הנגישות: במקום ישנו חניון לילה מסודר, שירותים, ברזיות, השבילים מבטון ואספלט, קיימים מאחזי יד במדרגות ושילוט והכוונה מפורטים. בנוסף, ניתן להכניס כלבים ובאתר מסלול מונגש לעגלות.

במידה ותהיו רעבים, ניתן לנסוע נסיעה קצרה לאבו גוש וראפה ולאכול שם במסעדות הייחודיות של האזור.

 

איך מגיעים?

עולים בכביש 1 לכיוון ירושלים במחלף חמד, פונים דרומה וממשיכים כמה עשרות מטרים. מדובר בנסיעה של כ – 10 דקות מירושלים ו- 30 דקות מתל אביב.

 

2.     תל חדיד

אתר פיקניק המתחיל בדרך יפהפייה באזור השפלה. בכביש המוביל אל התל, תוכלו לעצור וליהנות מהפריחה. בתל עצמו יתגלה לפניכם נוף מישור החוף, כאשר באביב האזור מכוסה באדום של כלניות וורוד של רקפות.

ניתן להגיע אל התל לטיול רגלי קצר או לפיקניק משפחתי.

 

איך מגיעים?

יש לפנות ל"תל חדיד" מכביש 444 ולהמשיך כ- 1.7 ק"מ מדרום לכניסה למושב בית נחמיה.

 

3.     נחל מודיעין

נחל מודיעין המכונה גם "נחל ההפתעות" מהווה אטרקציה תיירותית המותאמת ומהנה לכל המשפחה. ה"הפתעה" בנחל היא נחל זורם, ברווזים ומצוק סנפלינג. המסלול במיטבו בחורף ובתחילת האביב.

 

איך מגיעים?

כותבים בווייז "קברות מכבים". נוסעים בכביש 443, כאשר בין הרמזור של מתקן אדם לכניסה לאזור התעשייה הצפוני של מודיעין, פונים אל "קברות המכבים". יש להמשיך ישר ואחרי כ- 40 מטר לפנות ימינה לדרך עפר, עד שרואים מסלול המסומן בלבן שחור לבן. ניתן להחנות את הרכב ולהמשיך רגלית עם הסימון עד לצוקים.

 

4.     שמורת ביתן אהרון

שמורת טבע מרהיבה המשמרת צמחיית בתה ומערות קבורה קדומות.

בשמורה מסלול מעגלי שאורכו פחות מקילומטר. אמנם, המסלול לא מתאים לעגלות אך מתאים לטיול עם מנשא לתינוק.

 

איך מגיעים?

יש לחנות בחניה ליד מסעדת סולי סולה בביתן אהרון ומשם לעלות במדרגות להתחלת המסלול.

 

5.     גבעת הרקפות בטל שחר

גבעה יפהפייה המותאמת לטיול ברמת קושי קלה עם מנשא. לאחר העלייה לגבעה יתגלה יער המכוסה רקפות. במושב טל שחר ישנה מחלבת "עיזה פזיזה" שבה משק עם עיזים ובה ניתן לאכול.

 

איך מגיעים?

יש לחצות את מושב טל שחר לאורכו. בקצה המושב, ממשיכים ישר תוך חציית מסילת רכבת עד הגעה לשלט "שטח פרטי". הגבעה נמצאת משמאל.

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו