טיול בשוק הכרמל

יש טיולים בטבע ויש טיולים עירוניים, יש טיולים בצפון ויש טיולים בדרום, אבל טיול כמו טיול בשוק הכרמל – אין. מה לא נאמר על השוק הותיק שקיים כבר למעלה מ-80 שנים? שוק הכרמל הוא אחד השווקים היפים, הצבעוניים והמתוירים ביותר בישראל, ויש לכך הרבה יותר מסיבה אחת. טיול בשוק הכרמל – המדריך המלא – מתחילים!

שוק הכרמל – מי, מתי, למה?

אם גם אתם שומעים עכשיו בראש צלילים של "2 ב-10" ו"פלאפל ב-8", סימן שכבר ביקרתם לפחות פעם אחת בשוק הכרמל. השוק הגדול ממוקם בתל אביב ומתפרש על פני השטח שלאורך רחוב הכרמל, מכאן נגזר שמו. עם השנים סיפח לעצמו השוק גם רחובות צדדיים בכרם התימנים ובנחלת בנימין. 

השוק פעיל בכל ימות השבוע מלבד יום שבת, וכולל בתוכו דוכני מזון, חנויות בגדים ומוצרי תפירה, תמונות, פרחים, כלי בית ועוד.

טיול בשוק הכרמל הוא אחד הטיולים המבוקשים על ידי תיירים המגיעים לחופשה בישראל, זאת בשל האווירה הייחודית, השמש הישראלית והצבעים שנשקפים מכל דוכן ודוכן.

טיול בשוק הכרמל – מה יש לראות?

ראשית כל נגיד שטיול בשוק הכרמל מתאפשר די בקלות, היות ולמיקום המרכזי שלו מגיעה תחבורה ציבורית רבה וממקומות רבים. טיול בשוק הכרמל יכלול בתוכו אוכל, והרבה ממנו, אז הגיעו עם חשק לטעום ולהתנסות.

קיימות חברות רבות שמקיימות טיול בשוק הכרמל באופן מאורגן ולקבוצות קטנות וגדולות, אולם את הטיול תוכלו לבצע גם בעצמכם, עם כמה נקודות שבהחלט אסור לפספס.

כדאי להתחיל את הטיול בשוק הכרמל מרחוב אלנבי והכיכר הגדולה, בה מתקיימים לרוב מופעי רחוב שמאגדים סביבם קהל גדול. תוכלו למצוא כאן בין היתר ג'אגלרים, רקדנים וזמרים, ומחיאות הכפיים הסוערות פותחות את הטיול בשוק הכרמל באנרגיה גבוהה ובכיף גדול.

שוק הכרמל

אצא לי השוקה

מוכנים? הנה זה מגיע. בעוד שמצד אחד תוכלו לרכוש חולצות עם הדפסים מגניבים, בצד השני תוכלו לקנות תמונות מדליקות וצבעוניות לבית במחירים מצחיקים. בצד אחד חומוס, בצד השני דגים טריים. מימין דוכן גומי ענק, ומצד שמאל חלבה נהדרת בטעמים. רגע, רק התחלנו!

בשוק וסמטאותיו מתחבאות מסעדות נהדרות אותם מנהלים אותם הבעלים כבר עשרות שנים. תוכלו למצוא כאן מסעדה תימנית עם תבשילים על פתיליות, והריח? הוא שוטף את כל הרחוב.

בירה קרה? בבקשה. עשרות ברים מציעים לכם בירה צוננת החל מהשעות המוקדמות של הבוקר, ואיך אפשר שלא לעבור בחנות המלבי המשגעת שצמודה לשוק, להתפנק בקפה שחור על חשבון הבית ולשחק קצת שש בש לפני שממשיכים.

בסביבת השוק

בסביבת שוק הכרמל תוכלו למצוא את מדרחוב נחלת בנימין, שמציג בימי שלישי ושישי ירידי אמנים מגוונים. תמצאו כאן שלטי עץ לדלתות הבית בהכנה אישית, משחקי חשיבה ופסלי זכוכית מרהיבים. שכונת נווה צדק העתיקה נמצאת גם היא בקרבת מקום, וחוף גאולה גם הוא ישמח שתגיעו להשתזף קצת.

אז מי אמר טיול בשוק הכרמל ולא קיבל? תהנו!

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו