טיול טירות באיטליה – העמק הקסום

טירות עתיקות בדמיוננו זה הוא משהו המשתייך לסיפור אגדות או לעבר רחוק ודמיוני מה שהופך את אותן טירות הקיימות בזמננו למלאות קסם, יופי וריגוש. באיטליה ניתן למצוא טירות עתיקות שכאלו אשר חלקן אפילו נהפכו עם השנים למלונות יוקרתיים אשר הופכים את חווית הלינה לאפופת קסם וברגע מחזירה לימי הביניים והרנסנס. ישנן טירות פזורות ברחבי איטליה, אך כאן נמליץ לכן על עמק אחד קסום ומיוחד, שם תוכלו למצוא טירות שברגע אחד ייקחו אתכם לסיפור אגדות מהפנט – עמק אאוסטה.

נוף של ערים

קצת רקע על העמק הקסום – עמק אאוסטה

העמק נמצא בצפון מערב איטליה, על הגבול של איטליה של עם שוויץ ועם צרפת. העמק מורכב מכמה עמקי משנה ונמצא בין המון בלאן, המאטהורן, מונטה רוסה, גראן קומבאן, שן ארן וגראן פראיסו מה שהופך אותו ליעד תיירותי פופולארי במיוחד לנוכח הנופים עוצרי הנשימה ואתרי הסקי הנמצאים בו. כמו כן, המחוז בעל אוטונומיה רבה כאשר כמעט כל המיסים של התושבים בו מועברים לפיתוח המחוז ולא לממשל מה שהופך את המחוז לעשיר במיוחד. בירת המחוז, אוסטרה, היא עיר מרשימה ויש בה חומה עתיקה המקיפה את העיר העתיקה.

תושבי המחוז – התושבים בעמק אאוטרה למעשה יותר צרפתים מאיטלקים ובעלי תרבות ייחודית הבאה לידי ביטוי באוכל מקומי, לבוש מיוחד, וכמו כן באופן הדיבור שלהם ;התושבים במחוז מדברים בניבים שונים בהתאם לאזור במחוז בו הם מתגוררים ובחלק מהאזורים במחוז, צרפתית נחשבת גם כן לשפה רשמית כשווה לאיטלקית. במחוז שולטת קבוצה פוליטית הדוגלת בחיזוק הקשר עם צרפת. כמו כן, תושבי העמק בעלי אמונה דתית חזקה, והכומר נחשב לאדם הנחשב ביותר בקבילה.

מבחינה היסטורית – עיקר הבנייה בעמק החלה במאה האחת עשרה. בתקופה זו, בית סאבויה הגיע לאיזור, השתלט עליו ומאוחר יותר הוכתר כבית המלוכה של איטליה. לעניינו – בעמק נמצאות מצודות וטירות מגוונות אשר מרכזן בשבע טירות הנמצאות לאורך העמק ויוצאות דופן מבחינה העיצוב שלהן.   הסיבה לריבוי הטירות בעמק היא העובדה שהעמק שימש לפני שנים רבים כנתיב מעבר באלפים. אצילים השתלטו על נכסים מחוץ למרכזים בהם כבר היה שטח בנוי וכך יכלו לדרוש אגרות מעבר. כך, נבנו במשך הזמן הטירות השונות. ברוב בטירות גרו משפחות שהיו נאמנות לבית סבויה אשר כפי שנכתב, שלטה באזור שנים רבות.

הטירות של עמק אאוטרה

בעמק אאוטרה פזורות טירות רבות ומרשימות. כפי שכתבתי, העמק כולו רווי נוף יפיפה, ובחלק מן הטירות ניתן להשקיף עליו, מה שהופך את החוויה למיוחדת עוד יותר. בנוסף, בחלק של הטירות ניתן, מעבר להתרשמות האדריכלית מהעיצוב, להיכנס פנימה ולהבין את צורת החיים בה חיו לפני שנים רבות.

טירה מומלצת לביקור היא טירת פניס. טירה מפוארת אשר הייתה ביתם של משפחת אצולה ובעלת עיצוב אדריכלי מרשים. סמוך לטירה ישנו מוזיאון המלאכות והמסורות של עמק אאוטרה המכיל אוספים שונים של כלים, אביזרים, ואמנות מהמאה השלוש עשרה והלאה. טירה נוספת היא טירת Verres. הטירה נמצאת על גבעה, וממנה נשקף נוף מקסים. גם הטירה קסטלו דה איסונה יפה להפליא. היא נבנתה בסוף המאה החמש עשרה ויש בה ציורי קיר עתיקים וריהוט אופייני וחצר עם אווירה פסטורלית במיוחד עם מזרקה בה תוכלו לנוח.

טירות אלו הן רק קצה הקרחון. העמק מכיל מעל ל – 200 טירות מגוונות ומרשימות אותן תוכלו לראות. השילוב של הטירות יחד עם הנוף המשגע והאוויר הצלול יוצרים חוויה חד פעמים וייחודית להפליא.

כל שנותר לנו הוא לאחל לכם טיול נעים!

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו