עם אחד – כך תוכלו להתאים את הנופש לציבור החרדי

מעוניינים להרחיב את קהלי היעד שלכם ולארח גם חרדים במתחם הנופש שלכם? נופשים חרדים ידועים כנופשים הגונים, עדינים המוכנים להשקיע על מנת לקבל תנאים מצוינים ורמת אירוח גבוהה בהתאם לסולם הערכים ולעקרונות לפיהם הם חיים. להלן מספר התאמות אותן יש לבצע על מנת להתאים צימר/מלון לאירוח חרדים.

 

התאמת נופש לציבור החרדי

 

כשרות המזון

במידה ואתם כוללים ארוחות כחלק מתנאי הנופש חשוב מאוד להזמין משגיח כשרות מטעם גוף כשרות מוכר שיכשיר את המטבח במלון/בית ההארחה וידאג לחומרי גלם כשרים ולכלים שלא הוטרפו. הוא ידאג לשמירת הירקות מחרקים, לענייני תרומות ומעשרות, ענייני בשר בחלב ועוד מגוון נושאים הלכתיים הקשורים בכשרות המזון. נופש בכשרות מהודרת הינו מצרך מבוקש מצד הציבור החרדי כך שהשקעה בהגחת כשרות ברמה גבוהה עשויה להיות מתגמלת בהחלט.

נופש לחרדים

שמירה על גדרי צניעות

נופשים שומרי תורה ומצוות יקפידו על שמירת גדרי צניעות כתנאי לשכירת מקום נופש. חשוב לדאוג לגידור שטח הבריכה וכן חלוקת שעות שחייה בבריכה לגברים בנפרד ולנשים בנפרד. בנוסף, במידה והמלון צופה לחופי ים, יש לדאוג לחדרי אירוח לחרדים שאינם צופים לחופים מוכרזים.

 

פעילויות מותאמות לחרדים

במידה ואתם מארגנים תוכניות נופש לילדים ו/או מבוגרים יש לבצע התאמת של התוכן לעולם החרדי. מומלץ לשכור שירותים של בעלי מקצוע חרדיים על מנת להבטיח הנאה מושלמת של הקהל החרדי הנופש: זמרים, אמני בידור, אמני חושים ועוד.

בציבור החרדי יש אמנים פנימיים רבים המציעים תוכניות איכותיות לנופשים מסוג זה. אפשרות זו מומלצת יותר משכירת איש מקצוע מהציבור הכללי מהסיבה שהתאמת תכנים בצורה מושלמת היא כמעט בלתי אפשרית על ידי אדם שאינו בקי בעולמות התוכן ובקודים החברתיים של הציבור החרדי.

נופש לחרדים

בית כנסת באזור

טוב, לא מצופה מכם לבנות בית כנסת באזור מקום הנופש אולם מומלץ לארגן נופש לחרדים באזור הקרוב לבית כנסת. אופציה נוספת היא הקצאת חדר או אולם בבית המלון לצורך בית כנסת כאשר יש צורך בהבאת ארון קודש, ספר תורה וכיסאות לישיבה.

שומרי תורה ומצוות נוהגים להתפלל במניין, כלומר תפילה בעשרה אנשים ביותר. חשוב לדאוג לנוכחות של עשרה גברים יהודיים באזור לצורך תפילה לפי כל כללי ההלכה.

 

מקווה

לצורך טבילה למטרות טהרה יעדיפו שומרי תורה ומצוות רבים לנסוע לנופש באזור בו קיים מקווה מים כשר. יש שיסכימו להתארח גם במקום בו קיים מקווה במרחק נסיעה קצרה.

 

התאמת נופש לציבור החרדי – סיכום

בהתאמת תנאי הנופש לציבור החרדי תוכלו לפנות לקהל יעד משמעותי מצידו יש ביקוש למקומות נופש כשרים. תאריכים פופולריים הם בין הזמנים אב (ט' באב עד כב' אב בדרך כלל), בין הזמנים תשרי (לאחר יום כיפור ועד ר"ח חשוון), בין הזמנים פסח (לאורך חודש ניסן) וכן שבתות ומועדים.

נופש לחרדים

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו