כמה זמן לפני טיסה מומלץ להתחיל להוציא ויזה להודו

אתם מתכננים טיסה להודו? רגע לפני שאתם מפליגים בחלומות על הטאג' מאהל, על שייט בגאנגס או על חווייה משנת חיים בורנאסי, חשוב לשים לב שאתם ערוכים לקראת הטיסה. מתי יש להוציא ויזה לחו"ל ולהודו בפרט? וכמה זמן לפני הטיסה מומלץ להוציא את הויזה? כל התשובות לפניכם.

 

מתי יש להוציא ויזה לחו"ל?

ויזה (Visa) היא מסמך המהווה אשרת כניסה למדינה זרה. הויזה, בהיותה מסמך מדיני, מאפשרת כניסה ממדינה אחת לאחרת. מדינות שונות נבדלות זו מזו בדרישותיהן להמצאת ויזות עם הכניסה אליהן. הדבר תלוי פעמים רבות ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות השונות.

ישנן מדינות המוציאות ויזות עם ההגעה אליהן, בעוד מדינות אחרות מבקשות הוצאת ויזה מבעוד מועד. כמו כן, ניתן לעמוד על דרישות שונות בהתאם לאופי הכניסה ליעד, למשל האם מדובר בכניסה אווירית או יבשתית. הויזות הרווחות הן ויזות למטרות תיירות, אם כי ניתן להוציא גם ויזות למטרות לימודים או עבודה.

 

מה ההבדל בין ויזה רגילה לויזה אלקטרונית להודו?

הנוחות שהביא עמו העידן הטכנולוגי, הביאה לכך שהוצאת ויזות אלקטרוניות הינן עניין שבשגרה. ויזה אלקטרונית ניתנת להזמנה ברשת ונשלחת כמסמך במייל, זאת בניגוד להטבעת חותמת בדרכון בשגרירות. מרבית המסמכים הנדרשים לויזה רגילה וויזה אלקטרונית הינם זהים. עם זאת, בהודו ובמדינות נוספות, כניסה יבשתית (בשונה מכניסה אווירית) בפעם הראשונה להודו מתאפשרת רק עם ויזה רגילה ולא עם ויזה אלקטרונית.

 

מתי יש להוציא ויזה להודו?

כל כניסה להודו מחייבת הוצאת ויזה. חשוב לציין כי במידה ובחרתם בויזה רגילה ובין הנפקת הויזה למועד הכניסה להודו הוצאתם דרכון חדש, יש להביא עמכם גם את הדרכון הישן עליו הוטבעה חותמת הויזה.

חשוב לדעת כי ויזה למטרת תיירות להודו, כמו גם ליעדים רבים אחרים, תקפה מיום הוצאת הויזה (יום ההנפקה) ולא מיום הכניסה למדינה. לרוב, ויזה זו ניתנת לכשלושה חודשים (90 ימים). גם אם הויזה ניתנת לשנה, תוקף ויזת התייר תקפה לרוב ל-90 יום ומצריכה יציאה וכניסה חזרה במסגרתה לשם הארכת השהייה. ניתן לקבל ויזה גם לחמש שנים.

בנוגע לתזמון הוצאת הויזה, נהוג להוציא ויזה להודו גם חודשים לפני מועד ההגעה. עם זאת, אף פעם לא מומלץ להוציא ויזה ברגע האחרון. לכן, מאחר והויזה נכנסת לתוקף מרגע הנפקתה, כדאי בכל זאת להוציא ויזה להודו סמוך יחסית למועד הכניסה למדינה, כ4-5 ימים לפני ההגעה.

 

לסיכום

בכל הנוגע לתהליך הוצאת ויזה להודו חשוב להיערך מראש. כיום מקובלת הוצאה ויזה אלקטרונית, אם כי ויזה רגילה מאפשרת כניסה קרקעית בפעם הראשונה. ויזה להודו תקפה מיום הוצאת הויזה ולא מיום ההגעה, לכן מומלץ למצוא את האיזון הנכון בין היערכות מראש לבין הותרת פרק זמן סביר לשהייה בהודו בעת קביעת התזמון להוצאת הויזה להודו.

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו