מה הם התנאים לעבודה בחו"ל לישראלים?

אם השתחררתם מהצבא, או שאתם לפני או אחרי תואר, טבעי הדבר שתרצו לעבוד ולחסוך כסף, אבל זאת מבלי לוותר על כיף והנאה. אחת הדרכים למלא את שני הרצונות הללו  היא עבודה בחו"ל, חוויה שמשלבת הרפתקה כיפית ועבודה משתלמת. כדי לעשות זאת באופן חוקי, יש מספר תנאים שצריך לעמוד בהם. סקרנו לכם את אלה במאמר שלפניכם.

 

עבודה לישראלים עם דרכון זר

אם בנוסף לדרכון ישראלי יש ברשותכם דרכון זר, יכול להיות שתוכלו לעמוד בתנאי העבודה במקומות שונים. אם יש לכם דרכון אירופאי, תוכלו לעבוד במדינות של האיחוד האירופאי ללא בעיה. כך גם אם יש לכם דרכון ואזרחות אמריקאית- תוכלו לעבוד בארה"ב באופן חוקי וללא סיבוכים. על כן אם יש ברשותכם דרכון זר ואתם שוקלים עבודה בחו"ל, בדקו את המקומות שיאפשרו לכם לעשות זאת ללא בירוקרטיה מיותרת.

דרכון זר

ויזת עבודה בארה"ב

אם אין לכם אזרחות אמריקאית, כדי לעבוד באופן חוקי בארה"ב צריך להוציא ויזה עבודה. קיימים מספר סוגים שונים של ויזות עבודה, ביניהם ויזה זמנית. כדי לקבל ויזה יש להגיש בקשה עם כל הטפסים הרלוונטיים לשגרירות. עוד סוג של ויזה היא גרין קארד, שהיא ויזת הגירה קבועה שתאפשר לכם להישאר ביבשת לתקופה ארוכה.

את כל סוגי הויזה ניתן להוציא רק אחרי תהליך מול השגרירות. אתם חייבים להיות בני 18 ומעלה, ללא עבר פלילי כזה או אחר, ובמקרים של ויזה זמנית יש צורך להוכיח את זה שמעון הקבע שלכם הוא ישראל.

 

עבודה באירופה

באירופה יש צורך לקבל ויזת עבודה זמנית, כשבכל מדינה יש הגבלות מעט שונות. יש מדינות שמאפשרות לכם להוציא ויזת עבודה מוגבלת בזמן לשלושה חודשים בתנאי שאתם עומדים במספר תנאים בסיסיים, כגון גיל, הון ראשוני בחשבון הבנק ועוד. כל אלה הם בשביל לוודא שאתם לא תשתקעו במדינה באופן לא חוקי ותחזרו אל ישראל.

 

תנאי עבודה במדינות אחרות

חוץ מאירופה וארה"ב יש עוד מדינות שבהן ניתן לעבוד באופן זמני ולהרוויח כסף. קנדה לדוגמה היא מדינה שלקבל בה אישור עבודה זה הליך יחסית קל. מול אוסטרליה יש לישראל הסכם מיוחד שמאפשר לתיירים צעירים לעבוד ולטייל באוסטרליה לפרק זמן מסויים ללא צורך בהוצאת אישורים שונים. במדינות שונות באסיה יהיה ניתן לקבל אישור עבודה אם הבקשה מוגשת על ידי המעסיק העתידי שלכם.

 

למה חשוב לעמוד בתנאים השונים בעבודה בחו"ל?

כדי לעבוד באופן חוקי חשוב שתעמדו בכל התנאים הבירוקרטיים הנדרשים, וזאת כדי להימנע ממצבים לא נעימים מול רשויות ההגירה והחוק במדינת היעד. הרשויות השונות לוקחות את זה מאוד ברצינות ועבודה במדינה ללא ההיתר הראוי יכולה להוביל לגירוש ולפעמים אף למעצר. בנוסף, עבודה מסודרת וחוקית תוכל לספק לכם את כל התנאים הסוציאליים, ביניהם ימי מחלה, חופש וכדומה.

בחול ישראלים

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו