מה צריך לדעת לפני בדיקת קורונה בנתבג?

אחד התחומים בהם לנגיף הקורונה הייתה השפעה רבה מאוד הוא על טיסות לחול. מדינות אדומות וירוקות, בידוד לפני או אחרי הטיסה ובדיקות קורונה בנמלי התעופה היו ברשימת הדברים שכל נוסע שטס בשנתיים האחרונות בדק. בכתבה הבאה נסביר מה צריך לדעת לפני בדיקת קורונה בנתבג.

 

מה צריך לעשות לפני שטסים?

נסיעה לחול בזמן קורונה אינה כנסיעה בשנה "נורמלית". כיום, כל נוסע הטס מישראל ליעד כלשהו בחול חייב להציג מספר מסמכים הנוגעים לקורונה. ראשית כל נוסע חייב להיות מצויד בתו ירוק בתוקף או בתעודת מחלים תקפה, אשר מבוססות על חיסונים שביצע כנגד הקורונה או על כך שנדבק בנגיף והחלים ממנו בעבר.

נוסף על אלו, יש צורך במסמך המאשר שהנוסע עבר בדיקת קורנה וקיבל תוצאה שלילית (כלומר נקי מקורונה). בדיקה זאת יכולה להיות PCR או אנטיגן, כתלות במדינת היעד ובדרישות שלה (PCR היא בדיקה שתופסת עבור יותר מדינות).

על הבדיקה להיעשות בטווח זמן של עשרים וארבע עד שבעים ושתיים שעות לפני הטיסה. ניתן לעשות אותה במספר מוקדים ברחבי הארץ, כולל בנמל התעופה עצמו. רבים בוחרים בדיקת קורונה נתבג, מכיוון שמדובר במקום מרכזי בישראל שרבים יכולים להגיע אליו בקלות.

 

מחירים ושעות

כאמור, חלון הזמן לעשיית בדיקה שלילית הוא יחסית מצומצם ותחום לשתי יממות ספציפיות וקרובות לזמן הטיסה. כל זה אומר שבצד ההכנות הרגילות לטיסה (ביטוח נסיעות, אריזת מזוודה, ארגון החופשה וכיוצא בזה) יש צורך לפנות זמן ומשאבים גם לבדיקת הקורונה.

ישנו סל של אפשרויות בדיקה שניתן לבצע לפני הטיסה, אשר משתנה בזמן ההמתנה לתשובה ובמחיר בדיקת הקורונה עצמה. באופן הגיוני למדי, ככל שזמן ההמתנה קצר יותר, כך המחיר לבדיקה גבוה יותר.

יחד עם זאת, גם בהינתן "המשוואה" הנ"ל מדובר במחירים סבירים שעומדים על טווח של כמה עשרות עד כמאה חמישים שקלים. נוסף על הבדיקות הסטנדרטיות, אשר ניתנות בנתבג ובמוקדים נוספים בארץ, קיים גם שירות של בדיקה עד הבית, במסגרתו מגיעים הבודקים ישירות לבית הלקוח.

שירות זה ניתן בעבור תוספת תשלום למחיר הבדיקה הסטנדרטי.

 

עם הכרטיס ביד

חשוב לדעת שבשביל לבצע בדיקת קורונה בנתבג: אפשרות מועדפת על ידי ישראלים רבים הטסים לחול, חובה לבוא עם כרטיס טיסה תקף לזמן הקרוב (עשרים וארבע או שבעים ושתיים שעות, כתלות בסוג הבדיקה ובזמן ההמתנה לתשובה).

יתרון מרכזי לטובת בדיקה בנתבג על פני מרכזים אחרים הוא שעות הפעילות של ביצוע הבדיקה. בעוד שמרכזים אחרים פעילים מספר שעות ביום (למשל שמונה בבוקר עד עשר בלילה) הבדיקות בנתבג זמינות 24/7.

לכן הן אידיאליות גם עבור נוסעים שהטיסה שלהם מיועדת לשעות "לא שגרתיות", חיות לילה למיניהן, או פשוט אנשים שלא הספיקו להגיע למרכז אחר בשעות הפעילות שלו.

מה צריך לדעת לפני בדיקת קורונה בנתבג?

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו