מפיאצה לפיאצה – רומא במבט שלא הכרתם

יכול להיות שכשאתם חושבים על רומא, עולה בכם מיד המחשבה על פיצה וזה הגיוני. אבל האמת היא, שאלו שמכירים את רומא מעט לעומק, יודעים שהיא מלאה דווקא בפיאצות. במדריך הנוכחי תוכלו גם אתם להכיר את רומא ממבט שלא הכרתם. שכן, אתם צפויים להכיר מקרוב את המושג פיאצה ולהבין במה מדובר ואיפה כדאי לבקר. הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע הנחוץ לכם.

 

הרקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו לאחר שנחתנו ברומא לראשונה. שמענו מכל כיוון את המושג "פיאצה" ולא היה לנו מושג על מה מדובר. ככל שהכרנו את העיר מקרוב, הבנו שיש לה מאפיין ארכיטקטוני בולט ביותר. כזה שאי אפשר לפספס. מדובר כמובן בכיכרות שפרוסות ברחבי העיר. כל אחת מהן היא בעצם פיאצה.

 

תכירו את פיאצה מספר 1 – פיאצה נאבונה

פיאצה נאבונה נחשבת לאחת הפיאצות המוכרות ביותר על ידי תיירים שמגיעים למקום. שכן, הפיאצה עמוסה מידי יום באנשים כחלק מקבוצה של סיורים ברומא. פיאצה זו היא הכיכר המרכזית שנמצאת בלב האזור התיירותי של העיר. בנה אותה ברניני שהיה אדריכל מוכר. הצורה של הכיכר היא אליפטית ממש כמו מרוצי סוסים. שכן, היא הוקמה על חורבות של מרוצים אלו. בכיכר תראו 3 מזרקות מיוחדות שאסור לכם לפספס.

 

תכירו את פיאצה מספר 2 – פיאצה קמפידוליו

אי אפשר לכתוב מדריך על פיאצה מבלי לציין את פיאצה קמפידוליו. היא עוצבה על ידי מיכלאנג'לו בואונרוטי. יש לה קסם מיוחד שקשור לכל מיני סיבות שונות. הבולטת שבהן נוגעת לפרופורציות ההרמוניות שבאות לידי ביטוי בעקבות הבניינים שנמצאים בסביבתה. יש מי שאומרים שאלו הקישוטים הפשוטים למראה שנמצאים מסביב. כדי להגיע אליה, תצטרכו לעבור על מדרגות יפות ורחבות. ההמלצה היא להגיע למקום למנוחה של כמה דקות וליהנות מהנוף האורבני שנמצא סביב.

 

תכירו את פיאצה מספר 3 – פיאצה ונציה

פיאצה ונציה נמצאת בסמוך לפיאצה שהוצגה בפניכם בפסקה הקודמת. בחרנו להציג אותה כדי שתוכלו להגיע מאחת אל השנייה בקלות. פיאצה זו נחשבת לעמוסה בתנועה בשעות היום וגם בשעות הלילה. כשתגיעו למקום, תגלו שעל הפיאצה נבנה מבנה שנקראה פאלאצו ונציה. זהו אחד מכמה מבני רנסנס האזרחיים הראשונים שנבנו ברומא. בנוסף אליו, תוכלו לראות מבנים מרשימים נוספים שיגרמו לכם להוציא את הנייד ולצלם כמה תמונות למזכרת.

 

טיפ לפני סיום

רגע לפני שתצאו לסיור בין פיאצה אחת לשנייה, אנו ממליצים לכם לצאת עם הפריטים הבאים:

  • כובע
  • מים
  • מצלמה

שכן,   סיור בין פיאצות אינו שלם בלעדיהם.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם להכיר את הפיאצות של רומא. מאחלים לכם שתכירו אותן מקרוב ותיהנו מכל רגע. אם יש לכם מכרים, חברים או אולי קולגות שמתכננים להגיע אל היעד החלומי בקרוב, כדאי שתשלחו להם את המדריך כדי שגם הם יוכלו ליהנות.

מתחם תיירות

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו