3 מקומות שאסור לוותר עליהם כאשר נוסעים לירושלים

עיר הבירה ירושלים כבר ממזמן הוכיחה את עצמה בתור יעד תיירותי ייחודי ביותר, לא רק עבור מבקרים מחו"ל, אלא בעיקר עבורנו אזרחי הארץ.

העיר חובקת בתוכה היסטוריה עשירה ועמוקה של מספר תרבויות ובדרך יוצאת דופן היא מצליחה לקחת את הישן ולשלב אתו בהרמוניה את העת החדשה והמודרנית.

השילוב המדהים הזה הוא בדיוק מה שיגרום לכם לרצות לחזור אליה שוב ושוב.

בתור אזרחי המדינה, כנראה לא פעם כבר טיילנו בירושלים ואנחנו מאמינים שכבר ראינו כל יעד תיירותי וחשוב, מספר פעמים. אבל, האמת היא שירושלים תפתיע אתכם בכל פעם מחדש, אם יש לכם האומץ לגלות אותה. כל יעד שכבר ביקרנו בו יכול להיראות אחרת, כל יעד חדש ישאיר לנו טעם של עוד. המפתח לכך היא ההדרכה הנכונה והמסלול הנכון.

 

למה דווקא ירושלים

ובכן, כפי שציינו ירושלים היא עיר הבירה של ישראל וכנראה אין הרבה ערים בעולם עם היסטוריה עתיקה ומגוונת כמו שלה. דרכה עברו עשרות תרבויות, מיליוני אנשים ונמצאות בה כיום לפחות שלוש דתות מרכזיות לכל העולם. בעקבות עובדה זו נוכל למצוא בעיר מגוון ענק של מרכזי תרבות, קולינריה, ופנאי שנוגעים בכל קצה שכזה. לכן, בכל פעם שנחזור נראה שיש עוד אבן שלא הפכנו וסיפור שעוד לא שמענו. על מנת שזה יתממש נוכל לקבל סיורים מודרכים בירושלים עם חברת דרך ארץ וכך ניחשף לכמה שיותר מקומות שווים:

 

שוק מחנה יהודה

קשה שלא לפתוח עם השוק המפורסם הזה. ירושלים בשנים האחרונות נהייתה מוקד עליה לרגל לא רק של תיירות, אלא בעיקר של תיירות קולינרית. הדובדבן על הקצפת של תרבות זו בירושלים היא כמובן שוק מחנה יהודה. נוכל לקבל בשוק זה הכול מהכול ובלי שבכלל ידענו שזה אפשרי. נוכל להתחיל עם ארוחת בוקר, ולחזור לארוחת צהריים קלילה ונקנח בקינוח מיוחד מעדות שונות.

 

העיר העתיקה

כמובן לא נוכל להגיע לעיר בלי לעשות סיבוב בעיר העתיקה, שהיא לב הבירה. נוכל לגלות את רחובות עיר דוד וללכת במנהרות הכותל התת קרקעיות או נקבת השילוח. בכל פעם שנחזור נגלה עוד סיפור, עוד פסיפס המחבר יחד חלקים שלמים של חיי אדם מתקופות שונות בעיר זו.

 

עין כרם

שכונה מרהיבה זו היא גיחה קצת שונה מההיסטוריה היהודית של העיר העתיקה. נוכל לראות בה את מיטב האדריכלות של התרבויות שעברו שם ואף לקבל טעימה קטנה מחו"ל עם ביקור בכנסיות מדהימות וסמטאות צרות, כאילו לקוחות מסרט.

 

לסיכום

אם חיכיתם כבר כמה זמן לעלות שוב אל עיר הבירה של מדינת ישאל, הגיע הזמן לעשות זאת ולהיות מוכנים להתאהב מחדש. בין אם זה בסמטאות הציוריות, העיר שאפופה בהיסטוריה עשירה, או בין אם מדובר במגוון הקולינרי המדהים שלה, בהחלט מדובר בסיור הכי מעמיק ומהנה שתוכלו לחוות.

קיר

 

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו