נפצעתי בטיול בחו"ל – מה לעשות

טיולים בחו"ל הם דרך מעולה להתרחק קצת משגרת היום יום, להכיר מקומות חדשים ואפילו לחזק קשרים עם אנשים בחיינו. כיום טיולים בחו"ל לא יקרים מאוד ולעיתים אפילו זולים יותר מטיולים בארץ.

זאת משום שמחירי הטיסות ירדו בשנים האחרונות בצורה משמעותית. כמובן שנאחל לכם לנסוע לשלום ולשוב לשלום,  אלא שממש כמו בארץ, גם בחו"ל עלולים להיקלע לתאונות ולהיפצע בהן. אז מה עושים במידה ונפצעתם במהלך טיול בחוץ לארץ – על כך במאמר שלפניכם

 

פציעה במקרה שקיים ביטוח נסיעות

העצה הכי טובה שאפשר לתת לאדם שיוצא לטיול בחו"ל, בהקשר של פציעה, הוא לעשות ביטוח נסיעות מקיף ומטעם גוף אמין. הסיבה לכך היא פשוטה מאוד – כמו בארץ, כך גם בארצות זרות, מתרחשות תאונות באופן יום יומי. במקרים כאלה, ביטוח נסיעות מאפשר לכם לקבל את הטיפול הרפואי האיכותי ביותר בזמן התאונה ולקבל את כספי הפיצויים בגין הפציעה שסבלתם ממנה בקלות יחסית, לעומת מצב שבו לא היה לכם ביטוח נסיעות.

 

איך מקבלים את הכסף מביטוח נסיעות?

ישנם שני סוגים של תשלום שמועברים מגופי הביטוח שמבטחים מטיילים לחו"ל. הראשון הוא הנפוץ יותר ונקרא החזר הוצאות – עליכם לשמור את כל הקבלות בגין הטיפולים הרפואיים שעברתם בארץ או בחו"ל וכמו כן את כל הקבלות שקשורות לטיפול כמו נסיעה במונית או טיסה בהולה בחזרה לארץ.

לאחר זמן מסוים מהגשת התביעה, תקבלו את הכספים האלה בחזרה. במקרה השני, הכסף יועבר לכרטיס אשראי של חברת הביטוח ובעזרתו תוכלו לשלם על ההוצאות הרפואיות שנגרמו לכם. בשיטה זו אין צורך להוציא כסף מהכיס, וחברת הביטוח היא זו שדואגת לתשלום ישיר לנותני הטיפול הרפואי ולפתרונות הניידות שדרושים לכם.

 

מה עושים במקרה בו אין ביטוח נסיעות?

במקרה ואין לכם ביטוח נסיעות, יש צורך להגיש תביעה בחו"ל לחברת הביטוח המקומית או לגורם שאחראי לתאונה. חשוב להבין שבכל מדינה יש את החוקים המקומיים שלפיהם ניתן לתבוע, וכמובן שסדרי הדין וצורת התביעה גם הם שונים ממדינה למדינה. לכן, בעת תביעה בחו"ל חשוב לעבוד עם גורמים שיש להם הבנה בתחום המשפטי של המדינה בה נפצעתם. קליימיט – תביעות בחו"ל הם בדיוק המומחים האלה.

 

מה הוא גובה הפיצויים שניתן לקבל על תביעה בחו"ל

סכום הפיצויים שיתקבל תלוי מאוד באופי הפציעה ובחוקים של המדינה בה אירעה התאונה. אבל ממש כמו בארץ ישראל, פיצויים בגין נזקי גוף יכולים להגיע למאות אלפי שקלים. לכן חשוב מאוד לפעול בנושא, ולבדוק הגשת תביעה לגורמים הרלוונטיים.

 

מה לעשות במקרה של פציעה בחו"ל – סיכום

ישנם שני סוגים של תביעות שניתן לתבוע במקרה שנפצעים בחו"ל. במידה ויש לכם ביטוח נסיעות, תוכלו להגיש את התביעה בארץ לחברת הביטוח שלכם ואז לערכאות מקומיות. במידה ואין לכם ביטוח נסיעות, תיאלצו להגיש את התביעה לפיצוי בארץ זרה. לכל ארץ יש את החוקים וסדרי הדין שלה, ולכן חשוב לעבוד עם גורם שיש לו הבנה בתחום זה במדינה בה התרחשה הפציעה.

נפצעתי בטיול בחו"ל - מה לעשות נפצעתי בטיול בחו"ל - מה לעשות

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו