על סוד הקסם בחצר האחורית של אילת

כבר המון זמן שהגבול לסיני סגור ואין צפי למתי יפתח שוב. ישראלים רבים שפקדו את סיני בעשורים האחרונים מתגעגעים מאוד לחופיה הזהובים והקסומים של הפנינסולה המיוחדת. חלקכם ודאי עוד לא זכה להיות שם ובכל זאת מחכה בקוצר רוח לפתיחת הגבולות כדי לרדת סוף סוף לסיני ולהבין על מה כולם מדברים.

אז עד שיפתחו הגבולות, וגם אז ניאלץ להתרגל למציאות חדשה של סיני בקורונה, כדאי לספר על המקום הקסום הזה שנקרא סיני.

 

קצת היסטוריה

סיני היתה שייכת לישראל בעבר והוחזרה למצרים ב-1982. כל קו החוף המזרחי של סיני וגם מעט ממרכז חצי האי הפך להיות אזור תיירותי אהוב מאוד בקרב ישראלים ותיירים מהעולם כולו. לאורך החוף ניתן למצוא 3 עיירות קטנות – טאבה (הנמצאת ממש על הגבול עם ישראל), נואיבה (הנמצאת כ-65 קילומטר מהגבול עם ישראל) ודהב (הנמצאת כ-130 קילומטר מהגבול עם ישראל). בדרום הצד המזרחי נמצאת העיר הגדולה של סיני- שארם א שייח (הנמצאת כ-200 קילומטר מהגבול עם ישראל), אשר בה גם יש שדה תעופה בינלאומי, שכרגע עדיין פתוח וניתן לטוס אליו על אף שמעבר גבול טאבה סגור לחצייה יבשתית.

בין העיירות והעיר תוכלו למצוא רצועות חוף ארוכות בהן הוקמו קמפים שונים אשר בהם ניתן למצוא חושות פשוטות או חדרים מפנקים יותר. הקמפים נמצאים ממש על שפת החוף ומנוהלים ברובם על ידי בדואים מקומיים. לכל קמפ וייב שונה משלו וצורת אירוח מעט שונה, אך רובם עובדים במתכונת של חצי פנסיון (כלומר לינה וארוחת בוקר), כאשר את שאר הארוחות תוכלו להזמין מהמסעדה של הקמפ, או לטייל לקמפים אחרים ולבדוק מה להם יש להציע. בכל הקמפים תוכלו למצוא ארישות מוצלות בהן תוכלו לשבת שעות על גבי שעות ליד הים בנוחיות ולהנות מהשקט והרוגע של סיני. אזורי הקמפינג מציעים לכם בעיקר ליהנות מהפשטות של סיני – לא תוכלו למצוא שם יותר מדי אזורי קניות – לעיתים ישנה חנות אחת בקמפ, לא תוכלו למצוא בתי קפה או מסעדות מפונפנות, אלא רק מה שמוצע במטבחים של הקמפ (שכולל כמובן קפה ואוכל טעים). בעיירות ובערים תוכלו למצוא גם מלונות מפנקים, אזורי קניות, מסעדות רבות, בתי קפה, מועדוני צלילה ועוד.

 

מה סוד הקסם?

אז למה ישראלים בעצם כל כך אוהבים את חצי האי? ובכן, יש כמה סיבות. רבים יורדים לסיני בגלל השקט והרוגע שלה ובוחרים להישאר בקמפים נטולי הווייפיי כמעט לחלוטין, ובכך להתנתק מחיי היומיום הלחוצים של ישראל לחלוטין, ולהתרכז רק בנוף היפה של הרי אדום על מים צלולים וכחולים.

רבים נוספים יורדים בשביל הים. אמנם יש לנו גם קצת מים סוף בישראל, אך בחופי סיני ניתן להנות ממנו מבלי לדרוך על אנשים כל פעם כיוון שיש מרחבים עצומים. הספורט הימי בסיני מאוד מפותח ותוכלו למצוא קורסי צלילה, קורסי צלילה חופשית קייט סרפינג ועוד. תוכלו גם תמיד לקחת שנורקל ולשחות עם הדגים הצבעוניים ולהנות מהראות הנהדרת של ים סוף.

יש הבוחרים להגיע לסיני בשביל טרקים בהרים היפים שלה. ישנם טרקים רבים ביניהם הטרק למה שמאמינים שהוא הר סיני. חלק גם יורדים לסיני על מנת להמר, כי בסיני זה חוקי.

סיני היא מקום קסום שאין מי שלא יתאהב בו, ברגע שיפתחו הגבולות, אם עוד לא ירדתם בעבר (למה בעצם?) מאוד מומלץ לעשות זאת ברגע שיתאפשר לכם.

 

רצועת חוף

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו