עובדים בחו"ל? אילו הזכויות שמגיעות לכם במס הכנסה

מס הכנסה הוא השם למיסים שכל אזרח ישראלי משלם למדינה. מיסים אלה משולמים היישר ממקום העבודה, ובכך נחסך הליך גבייה מסובך. כל אזרח ישראלי שעובד בארץ מפריש חלק מהמשכורת שלו למס הכנסה, אבל מה בדבר אזרח ישראלי שעובד בחו"ל? הוא הרי עדיין אזרח ויש לו זיקה למדינה, אבל הוא לא גר בה, או שהוא לא מועסק בה – אז מה דינו? הכל בכתבה הבאה.

 

אזרח ישראלי שעובד בחו"ל מחויב בתשלום מס

אולי זה יהיה לכם מוזר לשמוע, אבל למעשה כל אזרח ישראלי, ולא משנה איפה הוא עובד, מחויב בתשלום למס הכנסה. פטור ממס הכנסה הוא נחלתם של נכים או אנשים בעלי תעודת עסוק פטור, שעובדים באופן עצמאי. על המעסיק של הישראלי לפתוח תיק ניכויים באר, או למצוא דרך אחרת לשלם מס הכנסה עבור הישראלי.

 

אזרח ישראלי שעובד אצל מעסיק בחו"ל מהארץ

בעקבות התפשטות העבודה הדיגיטלית והיכולת של אנשים לעבוד במשרד שנמצא בצד השני של הגלובוס, והכל דרך המחשב שלהם, מאפשרת אופציה נוספת שמאתגרת את מס הכנסה. ישנם אזרחים ישראלים שעובדים מהבית אצל מעסיק בחו"ל ועליהם לדעת שאם לא ישלמו למס הכנסה יהיה להם חוב גדול.

 

למה כל אזרח צריך לשלם מיסים?

החובה האזרחית מתפרשת על מגוון תחומים – אחריות אישית, קהילתית ועוד. אחד ההיבטים של היותנו אזרחים הוא תשלום מיסים, כפי שקורה בכל מדינה מערבית מפותחת. ניתן לטעון שאזרח ישראלי שלא גר בחו"ל לא משתמש במדינה ולא נהנה מהטבותיה כיוון שאיננו גר בה, אבל למעשה זה לא נכון – כשהוא חוזר לארץ וחי פה הוא נהנה מהיותו אזרח ולא תייר.

 

הטבות במס לאזרחים ישראלים שעובדים בחו"ל

יש צד חיובי לסיפור הזה והוא זיכויים שונים שעובדים ישראלים מקבלים וניכויים על חלק מההוצאות שלהם בחו"ל. כיוון שרשויות המס מודעות לכך שהם לא לגמרי אזרחים הם מעניקות להם הטבות שונות, וגם מנכות הוצאות הקשורות בעסק שלהם בחו"ל, או הוצאות שלא קשורות.

 

איפה ניתן לקרוא על הנושא?

כיום באינטרנט יש את כל המידע על כל מה שאנחנו צריכים. אם אתם רוצים למצוא דרכים לשלם אונליין א תמס ההכנסה, או דרכים להבין איך לפתוח תיק ניכויים מחו"ל – היכנסו לאתר מס הכנסה או התקשרו לנציג והוא יסביר לכם כל מה שדרוש.

 

לסיכום

מס הכנסה חל גם על ישראלים שעובדים בחו"ל, כפי שנהוג בכל מדינה מתפתחת. בשל היותם אזרחים באופן חלקי מבחינה מעשית, יש הטבות שונות שמס הכנס מציע להם. תוכלו למצוא את כל המידע באתר של מס הכנסה או להתקשר אליהם כדי לברר את כל מה שדרוש לכם. כל אזרח במדינה מחויב לה באיזשהו אופן לכם תשלום המיסים לא פוסח על אף אחד.

לחיצת יד

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו