קח תרמיל וקח מקל: הכל על הטיול לנקיק השחור

חושבים שאתם מטיילים רציניים? אוהבים לקחת את הדברים לאקסטרים? אם התשובה שלכם לאחת מהשאלות האלה היא כן, ועוד לא יצר לכם לטייל בנקיק השחור – אז אתם חייבים להגיע אליו כמה שיותר מהר. מדובר על אחד המסלולים היפים, המיוחדים, והמאתגרים ביותר שיש לנו כאן בישראל. זה מסלול שמשלב את הנוף המטריף של נחלי רמת הגולן, סנפלינג, סולמות, ומעברים בבריכות מים. נשמע מעניין? הכנו לכם כאן מדריך קצר על המסלול הזה.

 

נחל זויתן

נחל זויתן הוא אחד מנחלי האיתן (מלא במים לאורך כל השנה) שיש ברמת הגולן. אורכו של הנחל הוא כ- 26 קילומטרים, יש בו מעיינות קטנים שיוצרים בריכות מים, ומפלים. הבריכה המפורסמת ביותר בנחל היא בריכת המשושים. המסלול המוכר מתחיל בשתי בריכות מים עצומות שעומקן הוא 8 מטרים. אבל אם אתם מחפשים משהו קצת מעבר, אז כדאי שתדעו שהנחל ממשיך לקטע קניוני שנקרא הנקיק השחור בנחל זויתן ובו עוד בריכות. לאורך הנחל תוכלו לפגוש מלבד בריכות המים והמפלים גם תופעה גיאולוגית מעניינת מאוד של משושי בזלת.

 

הנקיק השחור

הנקיק השחור נקרא כך על שם מסלע הבזלת השחור שבו הקניון מתחתר. הנקיק השחור הוא בלי שום ספק מסלול הקניונינג הכי יפה ושווה בישראל. במסלול הזה אתם הולכים לגלוש בסנפלינג לתוך בריכות עם מים זורמים, בקיצור – זה לא מתאים לכל אחד. חשוב להבין, לא מדובר על אפשרות אלא על מעברי חובה. אי אפשר לטייל את המסלול בלי לגלוש על חבלי סנפלינג ולהירטב במים. במהלך המסלול ישנם 3 קטעי גלישת סנפלינג שגובהם הוא 3, 30, — 20 מטרים.

 

אז איך מטיילים בנקיק השחור?

הנקיק השחור הוא חלק משמורת הטבע יהודיה. חשוב מאוד לדעת שלא ניתן לטייל במסלול הזה באופן עצמאי, כדי לטייל בנקיק השחור אתם חייבים להיות חלק מקבוצה שמודרכת על ידי אחת החברות המאושרות לכך. מבחינת הזמן, מדובר על טיול של יום שלם, למרות שאורך המסלול הוא 'רק' 6 קילומטרים. כדי להצטרף למסלול אין צורך בידע מוקדם כלשהו, אך כן חובה לדעת לשחות. בנוסף, כמובן שלא מדובר על מסלול שמתאים לבעלי לב חלש. עוד משהו שקריטי לזכור – כל הציוד שאתם לוקחים איתכם למסלול חייב להיות אטום למים באופן מוחלט מכיוון שהמסלול כולל שחייה בבריכות מים ואי אפשר לעבור בקטעים יבשים.

 

סיכום

אז אם אתם הרפתקנים וחובבי אקסטרים – אין ספק שהנקיק השחור הוא מסלול חובה בשבילכם. לא צריך לטוס רחוק כדי לטייל במסלולים מטורפים. ממש כאן, ברמת הגולן, מחכה לכם מסלול פראי שנראה כאילו הוא יצא מהסרטים. צמחייה סבוכה, מפלים שממחייבים גלישת סנפלינג, וכל זה בתוך נחל זורם עם בריכות מים עמוקות. בקיצור, אתם יודעים כבר איפה לטייל בקיץ הקרוב.

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו