רילוקיישן עם חתול – איך לעשות זאת נכון?

המציאות הדינאמית המאפיינת את חיינו כיום, לעתים מזמנת בדרכנו אופציות תעסוקתיות מעניינות, וחלקן כרוכות אף במעבר לחו"ל. יש אנשים שמחליטים לעבור לחו"ל גם ללא קשר לעבודה, אלא בתור התחלה חדשה ושינוי מרענן. כך או כך – רילוקיישן הוא מורכב, והופך אפילו ליותר מורכב במידה ואנו מגדלים חיית מחמד! במידה ונהיה מעוניינים לבצע רילוקיישן עם החתול שלנו למשל, נגלה שמדובר בתהליך לא פשוט כלל, המתאפיין בבירוקרטיה רבה ובלוגיסטיקה בלתי מבוטלת. איך נוכל לבצע זאת בצורה נכונה וחלקה?

 

מדוע להטיס חתול לחו"ל?

עבור רבים מאיתנו, חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כשאנו מתעתדים לעבור לחו"ל לתקופה ארוכה – פרידה אינה באה בחשבון, וכמובן שנרצה לקחת את החתול שלנו עמנו. ייתכן והמעבר לחו"ל טומן בחובו אופציה תעסוקתית מפתה ומעניינת, וייתכן שבחרנו לעבור למדינה זרה על מנת "לפתוח דף חדש" ולצאת להרפתקה… כך או כך, כדאי לעשות מספר בירורים והכנות לפני שאנו טסים עם החתול שלנו לחו"ל.

 

הטסת חתול לעומת הטסת כלב

אנו שומעים על אנשים רבים הטסים עם כלביהם לחו"ל, ולמען האמת? ברוב המקרים, הטסת חתול אינה שונה בהרבה מתהליך של הטסת כלב. לעומת כלב, חתול הוא חיה קטנה יחסית, ולכן רוב האנשים יעדיפו לקחת אותו איתם בתא הנוסעים – במידה ותקנות חברת התעופה מאפשרים זאת. לשם כך, משקל החתול יחד עם המנשא – צריך להיות עד 8 קילו, ובמקרים אחרים ניתן להטיס את החתול בבטן המטוס. בכל מקרה, היות וחתול לרוב הוא בע"ח שאינו רגוע – ההמלצה בד"כ היא להטיס אותו בבטן המטוס, ולא בתא הנוסעים. הטסה בבטן המטוס גם תאפשר להניח את החתול בכלוב חזק ומרווח – שיקל עליו בעת הטיסה! מבחינת מחירי הטסת החתול – נמצא כי הם די דומים למחירי הטסת כלב, ומעבר לכך – חברות תעופה מסוימות פשוט קובעות מחיר אחיד להטסת כל חיה בבטן המטוס, ללא התחשבות בסוג או בגודל.

 

אישורים ובדיקות בעת הטסת חתול

בעת שאנו מעוניינים להטיס את החתול שלנו, נמצא כי האישורים והבדיקות הדרושות – הן די דומות לתהליך של הטסת כלב. מומלץ שלחתול שלנו יהיה שבב בינלאומי, חיסון נגד כלבת, בדיקות דם עדכניות ותעודת בריאות. בחלק ממדינות העולם – חשוב לציין כי תהליכי הטסת החתול הם שונים מתהליכי הטסת כלב, וכתוצאה מכך לעתים התהליך הוא פשוט הרבה יותר. כך למשל – אם נרצה לטוס עם חתול לארה"ב, נמצא כי אין צורך בשום מסמך, ואפילו לא נצטרך חיסון כלבת או שבב! למרות שהתהליך הוא "חלק" יותר במדינות מסוימות, אנו ממליצים להגדיל ראש בנושאים אלו… גם לטובת החתול שלכם, וגם עקב בירוקרטיה שעלולה להידרש מצד חברות התעופה דווקא – שחלקן לא מוכנות להטיס חתולים ללא שבב, חיסון כלבת ותעודת בריאות.

חייה

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו