שבוע במחוז קרי באירלנד

קצת רקע

אירלנד, ידועה בנופיה המדהימים, המרחבים הירוקים, הים המשתרע, הרים עוצרי נשימה, שמורות הטבע הרבות, מפלים, אגמים ועוד ועוד… וכן מבנים ייחודיים כגון טירות וארמונות. כמו כן, אירלנד מלאה באטרקציות דרכן ניתן ללמוד על המורשת המרתקת והתרבות העשירה. אירלנד זהו אי בצפון האוקיינוס האטלנטי, כאשר הרפובליקה של אירלנד הינה עצמאית ונמצאת בדרום האי ואילו צפון אירלנד נחשב כחלק מבריטניה. השפה הרשמית באירלנד היא אירית, יחד עם זאת מרבית האזרחים דוברי אנגלית. העם האירי ידוע בשמחתו ותחושת החיות השוררת, שבשילוב עם הנופים המרהיבים יוצרים חוויה בלתי נשכחת.

חוף ים מרהיב

מחוז קרי

מחוז קרי ממוקם בדרום מערב אירלנד. הוא גובל בין מחוז לימריק לקורק,  כאשר ממערב לו ישנו האוקיינוס האטלנטי ומצפון אליו שפכי נהר שאנון. קרי הינו מחוז הידוע ביופיו וייחודו. זאת, בין היתר, בגלל ששניים מההרים הגבוהים ביותר באירלנד (ואחד מהם הגבוה ביותר) נמצאים בו.

הכלכלה של מחוז קרי מתבססת על חקלאות ועל תיירות במרביתה. על אף מספר התיירים הרבים ההולך ועולה שפוקדים את המחוז, עדיין המחוז הינו אחד מהאזורים העניים ביותר באירלנד.

שבוע במחוז קרי, לאן כדאי לנסוע?

אחד הטיולים המפורסמים ביותר, ולא בכדי, במחוז קרי הוא "טבעת קרי". אל המסלול לרוב יוצאים מהעיירה קילרני שידועה בעצמה באגמים מרשימים. המסלול בו 180 ק"מ ועורך בערך כשבוע, לפי קצת התקדמותכם.

הטיול הוא מסלול מיוחד במינו, המשלב נסיעה לצד חופים יפייפים, כפרים אוטנטיים, טירות מרשימות ואיים שונים. המסלול משלב בין נופים ירוקים של ההרים השונים והצמחים המגוונים, לבין חופי האוקיינוס האלנטי שיוצרים שילוב ייחודי של נופים ירוקים וכחולים. בנוסף, בדרך תעברו במנזרים שונים ואתרים היסטוריים. המסלול הוא מסלול מעגלי סביב חצי האי אי איוורה.

מה מומלץ בטבעת קרי?

סנים – בכפרים השונים לאורך הדרך תיחשפו לתרבות המקומית והמיוחדת. כך למשל בעיירה הציורית Sneem, כל בית צבוע בצבע אחר מה שיוצר נוף צבעוני משגע על רקע ירוק ומיוחד. שם תוכלו להסתובב ברחובות היפים ולצאת למסלולים שונים בטבע, ללכת על גדות הנהר, להסתכל בגינות שונות ואף לראות גינת פרפרים.

מוקרוס האוס – לא רחוק מהעיירה קילרני יש את מוקרוס האוס, זהו מבנה עתיק בסנגון ייחודי, בעל מעל 60 חדרים. תוכלו להרגיש בו את האווירה הכפרית שהייתה קיימת באזור בעבר.

ב – Whitestrand לעומת זאת, תיחשפו לחוף ים עוצר נשימה. תוכלו ללכת על החוף ולהנות מהאוויר הנעים, הנוף הפתוח, המפרציפ והסלעים. בימים חמים, תוכלו אפילו לטבול במים, שאמנם קרים אך הדבר אפשרי.

ב – Kenmare זו עיירה ציורית גם כן, המהווה נקודת מוצא לכמה מסלולי טיולים ולטבעת ברה. העיירה צבעונית, קטנה, יפה ונעימה ומהווה נקודת מנוחה מושלמת.

צוקי קרי – צוקים מרהיבים, הצופים אל הים. כדי לראות את הנוף היפה ביותר, תצטרכו לטפס בשביל למעלה הצוק. אם אתם במוד עצלני יותר, זה גם בסדר – יש שבילים נוחים להליכה אשר גם מהם נשקף נוף מדהים. היופי כאן הוא שלא משנה לאן תסתכלו – תיחשפו לנוף משגע. יש לציין כי הכניסה לצוקים עולה כסף: המחיר הוא ארבעה יורו לאדם.

לסיכום

מחוז קרי הוא מיוחד ובעל נופים יפים ומיוחדים. טבעת קרי היא אפשרות אחת מיני רבות למסלול בן שבוע במחוז, המספק הצצה הן לתרבות והן לנופים מרהיבים. כמובן שבטבעת קרי יש עוד הרבה יעדים ועיירות ששוות ביקור. אז סעו בזהירות והיו קשובים לדרך היפה ולמקומות שיש לה להציע.

תהנו!

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו