שייט בתעלות באמסטרדם

הולנד ידועה בשל אטרקציות רבות שניתן לחוות בה: הגבינות הטובות, הקופי שופס, נסיעה באופניים, טחנות רוח, גשרים, נהר, בתים יפיפיים וכמובן, אחת האטרקציות הפופולאריות ביותר שניתן לחוות בהולנד היא שייט בתעלות באמסטרדם. הליכה לגדות הנהר, חציית גשרים וצפייה בסירות החולפות אינה דומה לחוויה שנצפית מתוך הסירה עצמה על גבי הנוף המתחלף.

 

כיצד התחיל הרעיון לשוט בתעלות אמסטרדם?

לפני המאה השלוש עשרה, חלקים רבים מהולנד היו מתחת לפני הים. במהלך המאה השלוש עשרה, ממשלת הולנד החליטה לייבש חלקים נכבדים מהים שהיה חלק ממנה והחלה בהליך ייבוש של שטחי אדמה רבים. זאת עשתה ממשלת הולנד על ידי מערכת ניקוד, תחנות רוח וכמובן- תעלות, מה שהפך את הקרקע לטובה ואפקטיבית. כיום, חלק גדול ממה שהופך את אמסטרדם ליעד כה אטרקטיבי הוא תהליך ייבוש זה, שהפיק בסופו של דבר נופים מרהיבים, הלווים בתחנות רוח השואבות את המים ורשת התעלות המרשימה.

בתחילת המאה השבע עשרה, הגיעה המלכה אליזבט לאמסטרדם. במהלך ביקורה, נלקחה לשייט בתעלות אמסטרדם והאזרחים המרוגשים לאור ביקור המלכה, חיכו על גדות התעלות והגשרים לבואה וקיבלו אותה במחיאות כפיים וקריאות התרגשות. מאז, החל הרעיון להפוך את השייט לאטרקציה פופולארית עבור תיירים הפוקדים את העיר.

שייט

מה האפשרויות לשיט בתעלות?

ישנן אופציות מרובות בהן ניתן לבחור על מנת לחוות חוויה זו; ניתן לשוט בסירת תיירים במהלך היום, ניתן לשוט דווקא בשעות החשיכה לאור הירח וכמובן ישנה אופציה לשוט בתעלות באופן עצמאי. לאור הפופולאריות הרבה של שיט בתעלות, החברות השונות המציעות שיט שכזה לקחו את החוויה צעד אחד קדימה – ישנם סוגי שייט, המציעים חוויה רחבה יותר מהשייט עצמו, כך למשל יש חברות המגישות ארוחת ערב במהלך השיט, קוקטיילים ועוד. בנוסף, כחלק מהאפשרות לעשות את השיט לאור ירח, חברות מסוימות מציעות לא פחות מארוחת שף במהלך השיט מה שצובע את כל החוויה בצבע רומנטי עוד יותר.

כמו כן, השיט "הקלאסי" מציע מעבר במקומות מרכזיים בעיר והסברים על אותם מוקדים. לכך, ניתן להוסיף שדרוגים שונים כפי שכתבתי למעלה (שתייה, גבינות ויין, פיצות או ארוחות שף). במרבית המקרים השיט לא כולל ירידה מהסירה, אך יש סוגי שיט מסוימים שמציעים אפשרות שכזו; בחלק מהאתרים לרדת מהסירה ולאחר מכן לחזור ולהמשיך בשיט.

במידה וברצונכם לשוט באופן עצמאי – קודם כל, עליכם לדעת שאין צורך ברישיון על סירה וכי השיט בסירות הוא נוח ופשוט. השיט העצמאי פותח פתח לחוויית אמסטרדם באופן שונה, המאפשר להגיע למקומות שונים שלא ניתן להגיע אליהם ברכב. השיט מאפשר לחוות את אמסטרדם בצורה מקומית יותר – להגיע לכפרים לא מתויירים, לצפות בנוף שונה ולקבוע את המסלול בעצמכם לפי ראות עיניכם ומה שמושך אתכם. הסירות המוצעות הן גדולות ולעיתים כוללות גם מטבח מצוייד, חדרי שינה ולפי מספר האנשים, חדרים נוספים – חדרי ילדים וכו'.

איך עושים את זה?

קודם כל עליכם לחשוב איזה סוג שיט אתם רוצים – עצמאי, על ידי חברה, עם ירידה מהסירה או לא, שיט הכולל ארוחת ערב, ומתי אתם רוצים לשוט. שעות השיט הן גמישות מאוד ויש חברות רבות הפוזורת באמסטרדם, חלקן גדולות יותר וחלקן פחות, המציעות סוגי שיט שונים ברחבי התעלות. מחיר השיט נע בין 20 דולר ויכול להגיע עד 80 דולר או יותר, תלוי בסוג השיט ומה שכלול בו.

תהנו!

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו