אח שלנו מתחתן: הכל על הפקת שבת חתן מושלמת

מארגנים חתונה ומרגישים אבודים בין כל המשימות? יש משימה מיוחדת שלא כדאי שתשכחו, למרות שהיא קורית אחרי שהאירוע הגדול נגמר, או ממש לפני שהוא מתחיל – שבת חתן. את מי מזמינים? איפה עושים את זה? כל התשובות לשאלות אלה ועוד, ממש כאן.

 

שבת חתן – סיבה למסיבה

כפי שאתם יודעים, אצלנו ביהדות יש הרבה מנהגים משמחים שהרי זאת מצווה גדולה להיות בשמחה ובין המנהגים הנפוצים והאהובים ביותר נמצאת שבת חתן.

מה באירוע? החתן עולה לתורה, יש ארוחות משותפות וכל היתר תלוי ממש בכם – האם יתקיימו פעילויות גיבוש כאלה ואחרות? היכן תלונו? דבר אחד בטוח – אל תדחו את התכנונים לדקה ה-90. התייחסו לשבת חתן כמו עוד משימת חתונה שיש להיערך אליה ולאחר מכן, היו בראש שקט.

מפלגה

קביעת תקציב

כמו החתונה עצמה, גם שבת חתן דורשת הגדרת תקציב שיכסה את כל העלויות (לינה, אוכל, פעילויות, מתנות וכיו"ב). תקציב זה כמובן לוקח בחשבון את כמות האורחים שיקחו חלק באירוע והעדפת הזוג והמשפחה הגרעינית מבחינת אופי האירוע.

לאחר שתורידו מתקציב זה הוצאות קבועות שלא תלויות במקום או באורחים (מתנות, ביגוד חגיגי וכד'), תוכלו להבין כמה תוכלו להשקיע בקייטרינג, באיזה רמת אירוח תוכלו ללון והאם אתם יכולים להרשות לעצמכם לשכור את שירותיה של חברת הפקה שתדאג לכם מא' עד ת'.

 

מוזמנים

פרמטרים חשוב שנותן לכם סדר גודל לגבי ההוצאות השונות (בעיקר לינה והסעדה) ובעל השפעה ניכרת על אופי האירוע. לכן, בתור התחלה ארגנו רשימה של הקרובים לכם ביותר אשר מגיעים לשבת החתן בוודאות – הזוג המאושר, הורים, אחים, סבים וכך הלאה. לאחר מכן הוסיפו בהתאם לתקציב ואופי האירוע את כל היתר – בני דודים, חברי ילדות וכל מי שתרצו להזמין כדי לשמוח בשמחתכם.

מוזמן

אירוח לשבת חתן

יש שלל מקומות אירוח דתי לשבת חתן וכדאי שתבחרו מקום שתואם את סגנון האירוח שאתם מעדיפים, בהתאם לתקציב שלכם ורמת הכשרות שאתם מצפים לה. זה יכול להיות מלון מפונפן, בית הארחה אותנטי וחם, אוהלים בים וכל מה שביניהם ובלבד שיענה על הציפיות שלכם ושתעדכנו את האורחים מראש, כדי שיוכלו להיערך לקראת החוויה גם כן.

 

תוכנית אומנותית

אם אתם רוצים להפוך את האירוע לבלתי נשכח, אל תוותרו על החלק הזה, אפילו אם מדובר בסך הכל בפעילות או שתיים. זה יכול להיות חידון מצחיק על הזוג המאושר שיתקיים לאחר ארוחת הערב החגיגית, משחק גיבוש נושא פרסים שיתקיים למחרת בבוהוריים או כל מה שיעורר עניין, יקרב בין לבבותיהם של האורחים שלא בהכרח מכירים זה את זה וישמח אתכם.

לסיכום, הפקת שבת חתן יכולה להיות משימה מאתגרת אבל אם תיערכו לקראתה מראש, היא תהיה הרבה יותר קלה משחשבתם.

אח מתחתן

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו