ביטלו את מקומכם בטיסה? כנראה שמגיע לכם פיצוי כספי!

אז חיכיתם חודשים לחופשה המיוחלת ביעד פופולרי ובשיא העונה המושלמת לנפוש בו, אבל עם הגעתכם לשדה התעופה גיליתם שחברת התעופה עשתה אובר בוקינג ואין מקום על הטיסה שלכם. מעצבן בטירוף, נכון? כך תבטיחו שאתם מקבלים את הפיצוי המגיע לכם, וגם כיצד להימנע מביטולים עתידיים.

 

למה חברות תעופה פועלות בצורה הזאת

ככל שמדובר ביעד פופולרי, שנתיב הטיסה אליו עמוס, כך חברות הטיסה דואגות יותר מפני הברזות לטיסות. שיטת האובר בוקינג נועדה לסייע לחברת התעופה למלא מושבים ריקים ולצמצם הפסדים. אמנם חברת התעופה מחויבת, לפי הנציבות האירופאית, לחפש תחילה מתנדבים שיוותרו על מקומם בטיסה במידה של אובר בוקינג, אך במידה ואין מספיק כאלה, היא יכולה גם למנוע מנוסעים לעלות על המטוס בניגוד לרצונם.

 

אבל יש צד חיובי!

חברת התעופה מציעה לנוסעים להתנדב לוותר על מושבם במטוס תמורת פיצוי כספי ו/או כרטיסים לטיסה חלופית, אולם נוסע שחברת התעופה ביטלה את מקומו בטיסה ללא הסכמתו, זכאי לפיצוי גבוה בערך פי 2 מגובהו של פיצוי שיקבל נוסע שהתנדב לוותר על מושבו בטיסה. במידה ואינכם מעוניינים לרדוף אחר חברת התעופה כדי לקבל את הפיצוי המגיע לכם, ניתן לפנות לגופים כמו פיצוי בשחקים שיעשו זאת עבורכם.

 

הפיצויים

לפי כללי האיחוד האירופי, נוסע שבוטל מקומו בטיסה בניגוד לרצונו יקבל, בנוסף להחזר על מחיר כרטיס הטיסה, פיצוי מזומן של בין 250 ל-600 יורו. אולם בארץ, גובה הפיצוי נמדד לפי מרחק הטיסה. במידה וחברת התעופה אינה מפצה אתכם כחוק, יש באפשרותכם לתבוע בעבור 10,000 שקלים נוספים מעבר לגובה הפיצוי הראשוני המגיע לכם.

 

איך למנוע ביטול מקום בטיסה הבאה

אמנם אתם זכאים לפיצוי נכבד מחברת התעופה על ביטול מושבכם בניגוד לרצונכם, אבל ביטול מושבכם בטיסה הוא בכל זאת מטרד שלעתים ההשלכות שלו לא קלות לפיצוי באמצעות כסף מזומן או טיסה חלופית. רבים יעדיפו לחסוך את עוגמת הנפש ולעלות על הטיסה אותה בחרו מבעוד מועד. אם כך, האם אפשר למנוע ממושבכם בטיסה הבאה להתבטל?

 

כך תגדילו את הסיכויים שלכם לעלות למטוס בטיסה הבאה

  • חשוב לעשות צ'ק אין כמה שיותר מוקדם, אפילו עוד בבית, דרך האינטרנט. הנוסעים שמבטלים את מקומם במטוס הם בדרך כלל הנוסעים האחרונים לעשות צ'ק אין.
  • להגיע לשער העליה למטוס מוקדם. בדרך כלל, המאחרים לשער העליה גם נוטים להפסיד את מקומם בטיסה.

 

לסיכום

אובר בוקינג הוא חלק בלתי נפרד מטיסות והוא לעתים מוביל לביטול מקומם של נוסעים על המטוס. אם נמנע מכם לעלות על הטיסה בניגוד לרצונכם, חשוב לזכור שאתם זכאים לפיצויים שגבוהים בהרבה מאלה שיקבל מי שהתנדב לוותר על מקומו בטיסה. נוסף על כך, לאחר קריאת המאמר הזה, אתם יודעים כיצד לצמצם את הסיכוי לביטול מקומכם בטיסה הבאה.

מושב בטיסה בוטל

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו