בין אירופה לישראל – קרוואנים

החלטתם שאתם רוצים לקנות או להשכיר קרוואן ואתם תוהים, איזה כדאי? אירופאי או ישראלי? מה יותר נוח? מה יותר זול? האם יש הבדל בכלל? המאמר הבא יענה לכם בדיוק על השאלות האלה.

 

סוג

לקרוואנים מידות של אורך, רוחב, גובה ומשקל (750 ק"ג, 1250 ק"ג, 1400 ק"ג ו – 2500 ק"ג).

 

ישנם קרוואנים אירופאים

הם מדגמים שונים, מיוצרים באירופה ומורכבים בארץ או מיוצרים ומורכבים באירופה ומותאמים לתנאים בישראל. בין היתר ישנם קרוואנים ממונעים (חלקו הקדמי של הקרוואן הוא קבינת נהיגה והקרוואן יושב על גלגלים) וישנם קרוואנים ללא מנוע שלהם וו שמתחבר לרכב שלכם.

 

ישנם קרוואנים ישראלים

קרוואנים אלה מיוצרים ומורכבים בישראל. גם בדגמים הישראלים ניתן למצוא קרוואנים ממונעים וקרוואנים בעלי וו המתחברים לרכב.

כך שמבחינת סוג, ההבדל העיקרי הוא ארץ הייצור וההרכבה של הקרוואן.

 

מחיר

המחיר תלוי בשאלה האם מדובר ברכישת קרוואן או רק בהשכרתו לזמן מוגבל. יתר על כן סוג הקרוואן – ממונע או נגרר, והאם הוא מרוהט ומהו גודלו ישפיעו על המחיר, גם אם מדובר בקרוואן להשכרה וגם אם מדובר בקרוואן לרכישה.

 

רכישת קרוואן אירופאי

מחיר קרוואן אירופאי עומד על כמה עשרות אלפי שקלים ועד לכמה מאות אלפי שקלים בודדים. המחיר מושפע מסוג הקרוואן- ממונע או נגרר ומגודלו ותוכנו. יתר על כן יש צורך בייבוא של הקרוואנים האירופאים והמיסוי עליהם דיי גבוה מה שמשפיע על העלות הכוללת של הקרוואן.

 

השכרת קרוואן אירופאי

מחיר ההשכרה לרוב מושפע ממספר הלילות להשכרה וכמובן מגודל הקרוואן. נוסף על כך, אם מדובר בקרוואן ממונע או נגרר ישפיע גם על עלות ההשכרה. המחירים ינועו מ – 600 שקלים ללילה ועד ל – 1250 שקלים ללילה. המחיר אינו כולל ביטוחים, שלרוב מדובר ב – 150 – 300 שקלים נוספים.

 

רכישת קרוואן ישראלי

מחיר הקרוואנים הישראלים נע מ – 40,000 (מחיר קרוואן לא מרוהט. כשהקרוואן מרוהט המחיר מתקרב יותר לאזור ה – 90,000 שקלים ומעלה) ויכול להגיע גם ל – 200,000 שקלים. רמת האבזור, גודלו של הקרוואן, וסוג הקרוואן – ממונע או נגרר – ישפיעו על מחירו.

 

השכרת קרוואן ישראלי

מחיר ההשכרה של קרוואן ישראלי יהיה זול יותר. לרוב ינוע המחיר בין 500 ל – 900 שקלים ללילה.

בכל הנוגע להשכרת קרוואנים לרוב תאלצו להשכיר את הקרוואן למינימום של שני לילות. השכרה ללילה אחד עלולה להביא לידי תוספת במחיר. במרבית חברות ההשכרה ככל שתשכרו את הקרוואן ליותר ימים, המחיר ללילה ירד.

חשוב לדעת, קרוואן אירופאי יאבד פחות מערכו לשנה (5 – 10 אחוזים) לעומת קרוואן ישראלי (כ – 50 אחוזים).

אז בין אם אתם בוחרים בקרוואן אירופאי או ישראלי, אם אתם רוכשים או רק משכירים, שיקלו היטב מה הקרוואן הנחוץ לכם, מבחינת סוג וגודל, כדי שתקבלו את המחיר ואת הקרוואן המתאים לכם ביותר.

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו