ההבדלים בין ממוני בטיחות בארץ לבין ממוני בטיחות בחו"ל

אם אתם נוסעים לחוץ לארץ, והיעד באמת אינו משנה, אתם רוצים לחזור הביתה בשלום, אז  לשם כך אתם מעוניינים לדעת את רמת הבטיחות הקיימת בחוץ לארץ. בארץ ממונה הבטיחות מועסק על פי חוק והעובדים בישראל חייבים על פי חוק לעבור הדרכות בעבודה פעם בשנה. אם אתם נוסעים לחוץ לארץ בוודאי תרצו לדעת מה הנהלים שם בעת שריפה מאמר זה יענה לכם על שאלות אלו ועל רבות אחרות.

 

מה זה ממוני בטיחות?

בישראל לא כל אחד יכול להיות ממונה בטיחות בעבודה , אלא הוא צריך להיות אדם שלמד קורס ייחודי לשם כך, והוסמך על ידי משרד התמ"ת, וכן ניתן ללמוד קורס זה במגוון רחב של מקומות בארץ מהדרום ועד לצפון.

 

תכני הלימודי לא פחות חשובים אז מה לומדים בקורס ממונה הבטיחות?

מדובר על קורס ייחודי, הכולל בתוכו ידע עיוני ומעשי רב. הקורס הינו מקצועי ונלמדים בו מגוון רחב של תכנים, כמו: מספר הגורמים, שיכולים להוות סיכון במקום העבודה, תחום ניהול של הבטיחות במקום העבודה, כמו כן ישנה היכרות רבת היקף עם החוקים השונים בישראל.

קיימים קורסים רבים ובכל קורס נלמדים תכנים אחרים בהיקפים משתנים, ויש לברר היטב את סוגי התכנים הנלמדים בכל מקום לימודים, על מנת לבחור את הקורס המתאים.

 

האם חייבים ממונה בטיחות?

בישראל קיימת חובה על פי חוק למנות ממונה בטיחות בעל שני תפקידים עיקריים. התפקיד הראשון כולל בתוכו:

  • בטיחות של העובדים – אחראי על ההדרכה של העובדים, בהתאם למקום שבו הם נמצאים, כמו למשל בבניה או בחנות בגדים. ממונה הבטיחות הוא אדם שהתמחה ובעל ניסיון בנושא התמחות, ולכן עליו לדעת את כל הכללים ואת מהות החוק.
  • תכנון – לצורך תכנון בטיחות בחשמל ובאש למניעת שריפות שונות עליו לדאוג לתכנון וביצוע של מערכות כיבוי אש ולדאוג לציוד לכיבוי אש.

 

למרות שחוקים כאלו יש ברבות מהמדינות, לפני שאתם אורזים מזוודה עליכם לבדוק אם בארץ שאליה אתם נוסעים קיים חוק זה.

 

הבחירה המושלמת או איך בוחרים חברה המעסיקה ממונה בטיחות?

אחת החברות האחראית על העסקת ממונה בטיחות היא חברת צמח בטיחות.

חברה זו הוקמה, על מנת לתת מענה מקצועי בנושא הבטיחות, ולספק את מיטב השירותים בנושא זה. בחברה מועסקים כ20 עובדים, האחראים על תחומים רבים: הכנת תוכניות, יעוץ, מתן אישורי בטיחות, וממוני בטיחות.

 

לסיכום

במאמר זה מדובר על ממונה בטיחות בישראל וההבדלים השונים ביניהם לבין אלו בחו"ל, בדגש על החוק בישראל, המחייב על ההכשרה ועל התפקידים. בשביל צרכים בטיחותיים אלו הוקמה חברת צמח בטיחות האחראית על הדרכה של העובדים וכן על ייעוץ ונהלי בטיחות ומעסיקה מגוון עובדים החולשים על כל תחומי הבטיחות בעבודה ועל ממוני בטיחות.

אתר בניה

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו