כיצד עורך דין יכול לעזור לך לקבל אזרחות בגרמניה: דרישות משפטיות ותהליך

החוק מאפשר לאזרחים להחזיק אזרחות נוספת, פרט לאזרחות הישראלית שלהם. ישראלים רבים עלו ממדינות שונות מרחבי העולם, וישראלים אחרים שנולדו בישראל הם צאצאים לדורות שנולדו במדינות אחרות. הדבר מאפשר להם לקבל אזרחות נוספת בחלק מהמקרים וליהנות מהיתרונות שלה. כך עורך דין יסייע לכם לקבל אזרחות גרמנית.

 

קבלת אזרחות גרמנית

לחלק גדול מהישראלים יש אזרחות נוספת, שמתווספת לאזרחות הישראלית שלהם. מי שנחשב לאזרח במדינה מסוימת, יכול להוציא דרכון של אותה מדינה. אזרח גרמני למשל, שמוכר גם בתור אזרח במדינה אחרת, כמו ישראל, זכאי להוציא דרכון גרמני. אזרח ישראלי שמחזיק באזרחות גרמנית יכול להנות מהזכויות הרבות שהיא מקנה, החל ממגורים בגרמניה בצורה חוקית ועד לזכויות סוציאליות שמגיעות לאזרח גרמני. דרכון של גרמניה יאפשר לאותו אדם תנועה חופשית יותר ממדינות שונות בעולם.

דרכון גרמני

השלב הראשון – פנייה אל עורך דין

באופן טבעי, האפשרות להוציא אזרחות במדינה היא לא דבר פשוט. כל מדינה מגבילה את חוקי האזרחות שלה בצורה מסוימת, על מנת לשמור על הצביון הלאומי שלה. הוצאת אזרחות, בכל מדינה, היא הליך בירוקרטי שיכול לקחת הרבה זמן למי שמגיע מבחוץ. לכן, השלב הראשון יהיה לפנות אל עורך דין שמתמחה בהליך קבלת אזרחות גרמנית.

 

מדוע לקבל סיוע מעורך דין?

עורך דין הוא איש המקצוע בעל הבקיאות הטובה ביותר בחוק. עורך דין שמתמחה בהוצאת אזרחות גרמנית בקיא בחוקי האזרחות הגרמניים, מה שמאפשר לו לפעול בצורה הטובה ביותר כדי לאפשר ללקוח שלו לקבל את האזרחות המבוקשת.

 

הליך משפטי ובירוקרטי

קבלת אזרחות היא כאמור הליך בירוקרטי, שיכול להגיע גם לבית המשפט. מי שרוצה לקבל אזרחות גרמנית יצטרך למצוא זכאות לכך בחוק. גם לאחר מציאת אותה זכאות, הוא יצטרך לבצע פעולות בירוקרטיות רבות, שעליהן יהיה אמון עורך הדין שלו על מנת שתהליך קבלת האזרחות יצלח.

הליך משפטי ובירוקרטי

שינויים בחוקי האזרחות בגרמניה

כשבוחרים עורך דין לקבלת אזרחות גרמנית, חשוב לבחור עורך דין מיומן שבקיא בשינויים של החוק. החקיקה הגרמנית לקבלת אזרחות עברה שינויים בשנים האחרונות, כך שישראלים נוספים יכולים למצוא את עצמם זכאים לקבלת אזרחות גרמנית.

 

מי עשוי להיות זכאי?

צאצאים של יהודים שנרדפו בשל היהדות שלהם בין השנים 1933 ל-1945, עשויים להיות זכאים לקבלת אזרחות גרמנית. גם צאצאים של מי שבשל יהדותו לא קיבל אזרחות גרמנית באותן השנים, למרות היותו זכאי, עשוי להיות זכאי לקבלת אזרחות גרמנית.

 

איסוף המסמכים הדרושים

ברגע שמוצאים זכאות בחוק הגרמנית שיכולה להיות רלוונטית אליכם, אתם צריכים לאסוף את המסמכים הדרושים. בשלב הזה יסייע לכם עורך הדין, מכיוון שהמסמכים שתגישו לרשויות הפנים של גרמניה הם אלה שיקבעו האם תקבלו אזרחות גרמנית או שלא. כל עוד לא תציגו את המסמכים הדרושים, לא תוכלו לקבל אזרחות גרמנית.

אזרחות בגרמניה

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו