האם אפשר לדעת מחירים ועלויות לפני תביעה?

השאלה הנפוצה ביותר שנשאלת עורכי דין רבים שעוסקים בתחומים שונים לא נוגעת לייצוג עצמו או למשך ההליך. מדובר בשאלה "ישראלית" אסלית שנוגעת כמובן למחירים והעלויות של ההליך. עובדה זו גרמה לנו לצאת ולבדוק האם יש אפשרות לדעת מה הם המחירים והעלויות שאחד מהצדדים צפוי לקחת בעניין ואם כן – איך ניתן לעשות זאת? הישארו אתנו ותגלו את כל האינפורמציה בנושא.

 

רגע, על איזה מחירים אתם מדברים בכלל?

מי מכם שיודעים דבר או שניים על הליך משפטי, כנראה שאלו את עצמם "על אילו מחירים מדובר?". שכן, יש 2 סוגי מחירים:

  1. שכר הטרחה של עורך הדין שצפוי ללוות אתכם בהליך
  2. הסכום שאתם צפויים לקבל או לשלם לאחר התביעה

נציין כי במדריך זה נתמקד ב – 2 סוגי התשלומים הללו ונבין יחד אם אפשר לדעת מה הסכום המשוער, כדי שתוכלו להחליט כבר עכשיו אם אתם רוצים לקחת חלק בהליך שכזה או שלא.

 

המחיר הראשון שאתם צריכים להכיר בו –תשלום שכר הטרחה לעורך הדין שלכם

אי אפשר לכתוב מדריך על מחירים ועלויות לפני תביעה ולא לציין כמה מילים על התמחור של עורך הדין הנבחר. נציין כבר בשלב זה כי לכל עורך דין יש את התמחור שלו. אם אתם רוצים לדעת מה המחיר שאתם צפויים לשלם עבור הליווי של עורך הדין הנבחר, עליכם לערוך חיפוש אחר מי שיכול לייצג אתכם על הצד הטוב ביותר. נניח שבחרתם ליצור קשר עם עורך דין פלילי, עליכם לערוך חיפוש ברשת אחר עורך דין פלילי מחירים ולהבין פחות או יותר מה שכר הטרחה הממוצע.

 

רגע, אז אי אפשר לדעת מה המחיר המדויק?

נכון. אם לקחתם חלק בתביעה משפטית בעבר, אתם וודאי יודעים כי זו עשויה לארוך כמה חודשים בודדים ולעיתים כמה שנים. מדובר בהליך שאין לדעת מתי ואיך הוא יסתיים. כך שאם התמחור של עורך הדין שלכם הוא לפי שעה, אתם תוכלו לדעת כמה תשלמו לטווח הקצר, אך לא לטווח הרחוק.

 

המחיר השני שאתם צריכים להכיר בו – הסכום שאתם צפויים לשלם או לקבל לאחר התביעה

סיוע מצד עורך דין מקצועי יכול להביא לצפי בכל הנוגע לסכומים אלו. ניתן לעיתים לבדוק מה החוק אומר לגבי פיצויים שבאים לידי ביטוי בהתאם למצב שלכם, אבל אי אפשר לסמוך על כך. שכן, ההליך עשוי להשתנות בכל רגע נתון. יכול להיות שתגיעו לפשרה ויכול להיות גם שלא. כך שבשורה התחתונה, אפשר לומר כי אי אפשר לצפות במדויק את הסכום, צריך להמתין לסיום ההליך ולגלות.

 

השורה התחתונה

עכשיו אתם יודעים שאי אפשר לדעת במדויק מה צפויים להיות המחירים והעלויות לפני הגשת התביעה. ההליך הוא דינמי ועשוי להוביל לשינויים בכל רגע נתון. אם אתם חוששים בהקשר זה, תפנו אל עורך דין מקצועי שיסייע לכם להגיע להחלטה בנושא.

האם אפשר לדעת מחירים ועלויות לפני תביעה?

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו