מה זה אומר להיות מוגבל בבנק?

יש לא מעט אנשים שמגלים ביום בהיר אחד שחשבון הבנק שלהם עוקל. מדובר בהודעה שמתקבלת על ידי הבנק ויש לה הרבה השלכות. המדריך הנוכחי ירכז את כל המידע שחשוב להכיר בנושא, כדי להעלות את המודעות ולאפשר לכם לדעת מה זה אומר בכלל חשבון מוגבל? ואיך אפשר להתמודד עם המצב.

 

חשבון מוגבל – מה הוא?

הגבלה בחשבון הינה תרחיש שבא לידי ביטוי כשהבנק מסמן את החשבון שלכם כבעייתי. הסיבה העיקרית שעשויה להוביל למצב זה נוגעת להחזרים של מעל ל – 10 צ'קים בפרק זמן שלא עלה על 10 חודשים. במצב שכזה, הבנק מסמן את החשבון בחותמת שחורה והוא נחשב כמוגבל. לאחר מכן, נציגים של הבנק מעבירים את הסטטוס וכל המידע שנוגע לחשבון הבנק אל גורמים חיצוניים, כמו חברות אשראי וגופים פיננסיים נוספים.

ברגע שהחשבון הוגבל באופן רשמי, אתם לא תוכלו להשתמש בכל אמצעי התשלום שש ברשותכם, לרבות צ'קים וכרטיסי אשראי. אם לא די בכך הבנק עשוי לצמצם את מסגרת האשראי שהייתה קיימת בחשבון עד כה או שהוא יבטל אותה לחלוטין.

חשבון מוגבל – מה הוא

תכירו את חובות הבנק בנושא

חשוב לציין שהבנק חייב לשלוח לכם התראה מוקדמת שתאפשר לכם לדעת כי הוא צפוי לשנות את הסטטוס של החשבון מ"רגיל" ל"מוגבל". ההתראה צריכה לכלול הסבר מפורט שיאפשר לכם להכיר בסיבה שגרמה להגבלה זו. שימו לב – אם מצאתם את עצמכם במצב שכזה ואין לכם כרגע מרווח נשימה כלכלי, כדאי שתדעו שאתם יכולים לפנות לחברות חוץ בנקאיות שיעניקו לכם הלוואות למוגבלים DMB.

 

על טעויות משלמים

גיליתם שהחשבון שלכם הוגבל? כדאי שתדעו שמדובר במצב לא נעים במיוחד. שכן, אתם צפויים להיות מסומנים כלקוחות בעיתיים במערכת הבנקאית למשך כמה שנים. הסימון הזה יופיע בכל מיני גופים פיננסיים גדולים, למשל:

  • הבנק שלכם
  • בנק ישראל
  • חברות האשראי
  • גופים חוץ בנקאיים נוספים

מדובר בכתם של ממש שעשוי להשפיע עליכם לאורך שנים, אפילו לאחר שהוא יוסר מהמערכת. לצורך הדוגמא

על טעויות משלמים

רוצים לצאת מהמצב? זה מה שעליכם לעשות עכשיו

אם קראתם את השורות שלעיל, וודאי שמתם לב שיש באפשרותכם לקבל הלוואה למוגבלים. נסביר בקצרה שזו הלוואה שמתבצעת על ידי גוף חוץ בנקאי שמציע הלוואות ספציפיות לבעלי חשבונות מוגבלים. ניתן לפנות אל חברות אלה באמצעות אתרי האינטרנט שלהן או מספרי טלפון שתוכלו למצוא ברחבי הרשת. לאחר תשאול קצר מצד נציג החברה, תוכלו לקבל את הלוואה שתאפשר לכם לחזור לשגרה.

 

לסיום

חשבון מוגבל זה לא משחק ילדים. מדובר במצב שמשנה את החיים של אנשים באופן משמעותי. מדריך זה הציג בפניכם את ההסבר המעמיק אודות המצב המורכב, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שיש לכם כעת את כל האינפורמציה החיונית לגביו. נאחל לכם שתדעו ליישם את הטיפים שלנו ושתחזרו לשגרה במהרה במידה וחשבונכם הוגבל על ידי הבנק.

מה זה אומר להיות מוגבל בבנק

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו