שיחות לחו"ל מהארץ – איך זה עובד?

בשנים האחרונות רבים מאיתנו מתנסים בקנייה, עבודה, לימודים ואפילו ניהול של קשרים חברתיים עם אנשים במדינות זרות. מטעם זה, כמות השיחות שיוצאת מישראל למדינות שונות בעולם רק הולכת ועולה. אבל האם אתם בכלל יודעים כיצד עובדות שיחות לחו"ל מהארץ? לפניכם הסבר קצר וממצה על הנושא. 

 

מערכת התקשורת הטלפונית הישראלית

מערכת התקשורת של הטלפונים הנייחים והניידים בישראל מורכבת משתי תת מערכות עיקריות – מערכת של כבלים שמונחים לאורכה ולרוחבה של הארץ ומערכת של אנטנות סלולריות שפרושות כל מספר קילומטרים. מערכות אלה נמצאות בבעלות משתנה של חברות תקשורת שונות ושל מדינת ישראל בעצמה.

חלק מחברות התקשורת הישראליות שוכרות את האפשרות להשתמש באנטנות או כבלים של חברה אחרת. חברות אלה הן בדרך כלל חדשות בשוק התקשורת כמו אקספון. כל שיחת טלפון שאתם מבצעים שולחת גלים, שבסופו של דבר מחברים אותה אל המספר שאליו רציתם להתקשר.

 

מערכת התקשורת הטלפונית הבינלאומית

מערכת התקשורת הטלפונית העולמית היא מערכת מורכבת מאוד. בקצה האחד שלה היא מחוברת למערכת הטלפוניה הישראלית. המערכת הישראלית מחוברת לכבלים מסוגים שונים, שמובילים את שיחות הטלפון השונות דרך מספר גדול של מרכזיות במיקומים שונים ועד למדינות אחרות ברחבי העולם כולו.

בשנים האחרונות רשת הכבלים שמעבירה את השיחות בצורה בינלאומית עברה שדרוג משמעותי. כתוצאה מכך השיחות הבינלאומיות הפכו לזולות יותר, יציבות יותר, והן סובלות כיום מהפרעות מועטות יותר מאשר בעבר. כיום ביצוע של שיחה למדינה זרה דומה מאוד לשיחה מקומית מבחינת איכות השיחה והסיכוי להתנתקות שלה.

 

אז מה קורה כשמחייגים מהארץ לחו"ל?

ברגע שחייגתם את הקידומת הנכונה, מערכת הניתוב של חברת התקשורת שאתם מנויים אליה, מנתבת את השיחה שלכם למערכת הטלפוניה העולמית. באמצעות קידומת המדינה וקידומת האזור שאותה חייגתם, המערכת מכוונת אתכם אל מכשיר הטלפון שאליו רציתם להגיע. ניתוב זה כולל בדרך כלל מעבר בין עשרות ולעיתים אף מאות מרכזיות שנועדו לשם ניתוב השיחה לייעדה.

 

האם אפשר להוזיל את העלות של השיחה לחו"ל?

ניתן לקבל מחירים זולים יותר לשיחות בינלאומיות על ידי רכישת חבילת שיחות לחו"ל מאחת החברות שמציעות שירות זה. חברות התקשורת הישראליות שמציעות שירות של שיחות בינלאומיות, מציעות חבילות של שיחה לחו"ל שמוזילות את העלות של השיחה בצורה משמעותית מאוד. כדאי לבדוק את כל התוכניות שרלוונטיות למדינה אליה תרצו להתקשר, וכך להפחית את העלות של השיחות בצורה משמעותית.

 

מערכת התקשורת הטלפונית הבינלאומית – סיכום

מערכת הטלפוניה הישראלית והעולמית מורכבות מאנטנות, כבלים ומרכזיות לניתוב שיחות. שילוב של כל האלמנטים האלה מאפשר לנו לבצע שיחות מטלפונים נייחים או ניידים מכל מקום בעולם לכל מקום בעולם. במקרה של חיוג לחו"ל, יש להקיש את קידומת חברת התקשורת שנועדה לשם חיוג לחו"ל, בכדי שהמערכת הישראלית תדע להפנות את השיחה שלכם למקום המתאים.

שיחות לחו"ל

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו