מהו ביטוח צלילה? ומדוע הוא חשוב לצוללנים בחופשה?

בכל ספורט אתגרי ישנה רמה מסוימת של סיכון. עבור מי שצולל באופן קבוע הקפדה על כללי הבטיחות היא משהו שאסור לחרוג ממנו, וברוב המקרים הכללים הללו מאפשרים לכם לסיים את הצלילה בדיוק כפי שהתחלתם אותה. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם מתרחשות תאונות צלילה מסוגים שונים. בדיוק עבור המקרים הללו כדאי להכיר את האופציה של ביטוח צלילה.

 

צלילה בראש שקט

החשיבות העיקרית של ביטוח צלילה היא בכך שהוא מאפשר לצוללנים בחופשה לצלול בראש שקט. כמו כל ספורט אתגרי, גם בצלילה יש לא מעט סיכונים שכל מי שמחליט לרדת מתחת למים לוקח על עצמו. הצלילה היא אכן חוויה חסרת תקדים, והסיכון הזה משתלם ברוב המקרים, אולם כדי לא למצוא את עצמכם במצב שבו אתם מתחרטים על הצלילה הביטוח הזה הוא בדיוק מה שצריך.

צוללן

כיסוי על נזקים רפואיים

הכיסוי הראשון שאותו הביטוח הזה מכסה הוא עבור נזק רפואי. אם אתם נמצאים בחופשה מעבר לים, הביטוח הרפואי שיש לכם בישראל לא מכסה על טיפול רפואי במדינה זרה. העלות של טיפול כזה יכולה להיות עשרות אלפי שקלים ולפעמים גם יותר מזה, ולכן חשוב שתהיה לכם פוליסת ביטוח שתכסה את העלות המלאה של הטיפול הרפואי במדינה זרה.

 

הטסה לארץ במקרה הצורך

ישנן מדינות שאמנם מהוות יעד אטרקטיבי מאוד לחופשות צלילה, אולם רמת הטיפול הרפואי בהן היא לא גבוהה בשלון המעטה. כדי לא למצוא את עצמכם במצב שבו אתם זקוקים לטיפול הרפואי באותן מדינות עליכם להטיס את עצמכם לישראל כמה שיותר מהר. טיסה כזו עלולה להיות יקרה יותר מהטיסה הרגילה שלכם, וביטוח צלילה טוב יכסה עבורכם גם מקרים כאלו.

 

נזק לציוד

במהלך אירוע רפואי בצלילה עלול לקרות נזק לציוד שלנו. כמובן שמה שחשוב הוא לשמור על עצמכם, אולם ציוד צלילה הוא דבר יקר ואין סיבה שתפסידו אותו. בחלק מביטוחי הצלילה קיים כיסוי על נזק לציוד, שמאפשר לכם לשלם קצת יותר על הביטוח אך במקרה הצורך הנזק של הציוד יהיה באחריות חברת הביטוח.

על מה חשוב להקפיד

כאשר אתם רוכשים ביטוח צלילה הדבר החשוב ביותר הוא לבחון את היקף הפוליסה. כמובן, המחיר של הביטוח הוא דבר חשוב, אולם ברוב המקרים פערי המחירים לא יהיו משמעותיים ולכן מה שחשוב זה לוודא שהפוליסה אכן מעניקה לכם כיסוי מלא לכל נזק רפואי שיכול להתרחש במהלך חופשת הצלילה. בדקו גם מהי הדרך שבה תוכלו לממש את האחריות של החברה.

 

לסיכום

ביטוח צלילה הוא תנאי הכרחי לחופשת צלילה מוצלחת. בלי הביטוח הזה, תאונת צלילה קטנה יכולה להפוך למשהו שגורם לכם להפסיד הרבה מאוד כסף. הביטוח אמור לכסות את העלות של הטיפול הרפואי במדינה זרה או הטסה לישראל בעת הצורך, וכמובן כיסוי על נזק לציוד.

נזקים רפואיים

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו