טיפים למטייל המתחיל בויאטנם

אין ספק כי מדובר באחת המדינות בעלות העבר המרתק ביותר, שבדרום מזרח אסיה. ויפים למטייל המתחיל בויאטנם והאטרקציות שאסור לפספס, היכן מתחילים את הטיול? כל המידע על טיול לויאטנם, המדינה בעלת הנופים ההרריים, הנופים הקסומים והתיירות המשגשגת.

במדינת ויאטנם תמצאו סוגי נופים מאוד מגוונים, כך שלמעשה כל מטייל ומטיילת יוכלו להפיק הנאה אדירה מטיול במדינה זו. ישנם לא מעט אזורים מאוד הרריים בויאטנם וגם אזורים מישוריים יותר, איים מרהיבים ביופיים וכמובן, יערות בעלי משמעויות היסטוריות-מלחמתיות מאוד עמוקות. אם אתם מגיעים אל דרום-מזרח אסיה בפעם הראשונה, טיול לוייטנאם יצריך ממכם מחקר מקדים מסוים. מה כדאי לדעת לפני שטסים לויאטנם?

 

מתי כדאי לטייל בויאטנם?

ובכן, קודם כל, מומלץ להבחין בין האזורים הגאוגרפיים שבויאטנם, כאשר תנאי מזג האוויר משתנים גם הם בהתאם לאזור הגאוגרפי בו תטיילו. אם למשל אתם מגיעים אל דרום ויאטנם, אתם צריכים להיות מוכנים לכך שתנאי מזג האוויר משתנים במהלך ימות השנה.

מצד אחד, מומלץ להגיע בחודשים מרץ – יוני, היות וחודשים אלו מאופיינים במזג אוויר חם למדיי ויבש, מה שהופך את הטיול לנוח יותר מאשר טיולים בימים גשומים. מצד שני, יש לזכור כי מדובר בחודשים חמים למדיי ולחים, כך שאם אתם רגישים לטמפרטורות גבוהות ולחות, מומלץ להגיע לאחר חודש אפריל (זהו החודש הם ביותר במהלך השנה בויאטנם).

 

כדאי לטייל בויאטנם גם בחורף?

במהלך הימות הגשומים בשנה, בדרום מזרח אסיה עשויות להתרחש הצפות ברחובות, כך שכדאי להיות מוכנים לכך שטיולים בחוץ עשויים להיות מסורבלים. אגב, קחו בחשבון שבעקבות היערות הרבים והצמחייה הטרופית בכל פינה, ישנם גם לא מעט יתושים בעונה הגשומה.

מה עושים? מומלץ מאוד להימרח בתכשירים שונים נגד עקיצות יתושים. זכרו, מדובר במדינה כמו ויאטנם, והיתושים באזורים אלו עשויים לשאת נגיפים שונים מאשר אלו המוכרים לנו בישראל. אין סיבה להילחץ, היות ואתם כנראה תעברו את כל החיסונים הנדרשים מבעוד מועד הטיסה לויאטנם.

ים

 

מה הם החודשים הנוחים ביותר עבור טיול בויאטנם?

בכדי להימנע ממצבים בהם אתם חס וחלילה נעקצים על ידי מזיקים שונים, יש לבחור לשהות בהוסטלים ראויים, כאלו שאינם נוזלים מהגג או מהקירות, מה שמוביל לריכוז של יתושים. לא פעם, בעקבות איטום גגות לא מוצלח, הנזילות פשוט יגרמו לבואם של מזיקים שונים, כמו יתושים.

איתרתם הוסטל מצוין בויאטנם שאינו נוזל מהגג? תוכלו ליהנות משהייה יבשה ונעימה. בכל מקרה, אנו ממליצים להגיע אל ויאטנם בחודשים דצמבר ועד פברואר, היות ואלו החודשים הנוחים ביותר עבור טיול באזור הדרום. אחת ההמלצות הכי חמות שלנו, היא בנושא שכירת רכב. אם התקציב מאפשר, מומלץ מאוד לשכור רכב בויאטנם, אך שימו לב שאינכם מפספסים מקומות שכדאי לבקר בהם! כדאי להיעזר במדריך, מורה דרך או לפחות אפליקציה וספרי טיולים.

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו