עורך דין לענייני משפחה – לא מה שחשבתם

עו"ד לענייני משפחה עוסק במגוון תחומים משפטיים לרבות ניסוח הסכמי ממון וגירושין, חלוקת הרכוש בין בני הזוג המתגרשים, קביעת דמי המזונות עבור הילדים וכדומה. בישראל כיום אחוז הגירושין מצוי בעלייה וסוגיות של פרידה הינם במקוד עיסוקם על עורכי הדין בתחום זה. עורך דין לענייני משפחה המתמחה בתחום נדרש לרגישות מיוחדת כלפי לקוחותיו, על מנת לסייע להם בעיצומו של משבר משפחתי.

 

מציאת פתרונות

הליכים של גירושין יכולים לכלול מחלוקות לגבי המשמורת ודמי המזונות כמו גם, בנוגע לאופן חלוקת הרכוש. עורך דין לענייני משפחה צריך לעשות ככל יכולתו על מנת למצוא ללקוחותיו פתרונות מיטביים למצבם המורכב. הטיפול צריך להיות יעיל, תוך הצגת המשמעויות מבחינה משפטית של האפשרויות הניצבות בפני הלקוח. על עורכי דין לענייני משפחה מומלצים ראו כאן.

 

הסכם מכבד

כאשר מדובר על דיני משפחה וגירושין חשוב להבין  שניתן להסתבך ולהעמיק את הסכסוך בבחירת ניהול ההליכים במקום הלא נכון או כאשר אחד הצדדים מעלה טענת טענות לא מושכלות. תפקידו של עו"ד לענייני משפחה בהקשר זה, הוא להשיא את העצות הנכונות בבחינה משפטית ולסייע  ללקוח לגבש הסכם ראוי אשר יכבד את שני הצדדים.

הדבר יכול במקרים רבים למנוע את התדרדרות של הפרידה לסכסוך עמוק וממושך בערכאות השונות ותוך פגיעה ממושכת בילדים.

 

מחלוקות שיש לפתור

על מנת לסיים את החיים תחת קורת גג אחת בהצלחה תוך שמירה על טובת הילדים, יש לקבוע מה יהיה גובה דמי מזונות עבורם. גובה דמי המזונות צריכים להיקבע לפי גילאי הילדים, צרכיהם של הילדים, ההכנסה של כל אחד מההורים וזמני השהות של הילדים בביתו של כל הורה. עוד במוקד עבודתו של עורך דין לענייני משפחה הוא, חלוקת ההון והרכוש בעת הפרידה.

 

חלוקת הרכוש

לאורך החיים המשותפים של בני זוג, נצברים נכסים משותפים שונים לרבות, נכסי נדל"ן, עסקים, חסכונות ועוד. כאשר יש הסכם ממון טרם הנישואים ואף לאחריהם, חלוקת הרכוש יכולה להתבסס על המופיע בהסכם, תוך התאמת החלוקה לצורכי הילדים ובני הזוג במקרים רבים סכסוך גירושין יכול להיות סביב סוגיות הרכוש וההון וניתן להתמודד עם כך בהליך  גישור.

 

אלימות במשפחה

עו"ד לענייני משפחה עוסק גם במקרי אלימות במשפחה. אלימות במשפחה משפיעה על חברי המשפחה כולה. במרבית המקרים מדובר באלימות של האב כלפי הילדים או האם. בכל מקרה חשוב לקבל ליווי משפטי צמוד של עורך דין ולהוציא צו הגנה שמרחיק את הצד האלים משאר המשפחה. אלימות, יכולה ללבוש צורות שונות לרבות, אלימות פיזית, אלימות מינית, אלימות, אלימות כלכלית ואלימות נפשית.

 

סיכום עורך דין לענייני משפחה

לסיכום הנושא, תפקידו של עורך דין לענייני משפחה הוא לייעץ וללוות את הלקוח באופן אישי לאורך ההליכים השונים בהתאם לחקיקה ולפסיקה בתחום דיני המשפחה. על עורך דין העוסק בתחום להכיר את ההבדלים בין בתי הדין הרבניים לבתי המשפט לענייני משפחה ולבחור בערכאה המתאימה לניהול ההליכים בהתאם למאפיינים של כל מקרה

שופט

 

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו