עיצוב גינה פרטית למלך במהלך ההיסטוריה

כשמדובר בתחום עיצוב הגינה מבחינה היסטורית, מדובר באלמנטים שונים:
אמנות, אסתטיקה, סגנון, תרבות וטבע. אלו מתגבשים יחד אל המושג עיצוב הגינות שעבר שינויים עם השנים.

 

עיצוב גינה במהלך ההיסטוריה

תחום עיצוב הגינות קיים מאז ומתמיד, מדובר בתחום שעבר שינויים ככל שהשנים עברו.
כיום התחום עוסק בעיקר בעיצוב גינות נוי של בתים פרטיים, בנייני מגורים וכו'. בעבר, עיצוב גינות היה תחום שקשור בעיקר לתחומים של דת וקדושה, לגידול של גינת ירק ובה פירות וירקות.
בעת העתיקה עיצוב הגינות היה תחום שנהנו ממנו בעיקר בני האצולה. בהמשך, התחום עבר גם למנזרים הנוצריים שהכניסה אליהם הייתה חיה, מרשימה ומלאת פרחים ועצים.
בחלוף השנים, עיצוב הגינות הפך להיות תחום נגיש וגם זמין עבור כל בני האדם באשר הם.

 

אספנו עבורכם פרטים אודות מספר מקומות שונים ברחבי העולם שהמלכים בהם נהנו מגינות פרטיות מעוצבות במהלך ההיסטוריה, להלן הפרטים:

  1. הגנים התלויים של בבל

הגנים התלויים של בבל הם אחד משבעת פלאי תבל. ישנן מעט עדויות לקיומם שנמצאו במהלך חפירות ארכיאולוגיות שבוצעו באזור. היסטוריונים יוונים רבים מתארים את הגנים הללו כבעלי יופי מרהיב במיוחד.
האגדה מספרת כי המלך נבוכדנצר החליט כי הוא מעוניין לערוך עיצוב גינה פרטית  סביב ארמונו.  לאחר שהוא התחיל במלאכה, הוא החליט כי הוא מרחיב את תחומי הגינה, כך שבסופו של דבר הוא בנה את הגנים המפוארים הללו עבור אשתו.
הוא שתל פרחים בשלל צבעים, שיחים ועצים. כאשר את העצים הוא שתל על קצה הטרסות, מה שגרם להם להיראות כאילו הם תלויים באוויר. כיום הגנים הללו אינם קיימים, יש הטוענים כי הם נהרסו לאחר מספר רעידות אדמה שהתרחשו באזור.

 

  1. ארמון ורסאי

גינות מעוצבות ומטופחות אפיינו את אירופה במהלך המאה ה-18. מדובר בגינות פרטיות שעוצבו במיוחד עבור מלכים בארמונותיהם ובבתי אצולה רבים.
ארמון ורסאי היה אחד הארמונות המפוארים ביותר בצרפת. היו סביבו גינות מעוצבות שהשתרעו על שטח של מעל 10 קמ"ר.
המלך לואי ה-13 היה אחראי לעיצוב זה. הוא רכש את שטח הגנים והנחה את צוות הגננים שלו כיצד לעצב את הגינה העצומה הזו. הגנים שרדו במהלך 30 שנה. המראה המרהיב שלהם לא איבד מיופיו.
בשלב מאוחר יותר, לואי ה-14 הרחיב את הגנים וערך בהם שינוי. הוא הוסיף בהם מבנים חדשים ומרשימים, מזרקות ופסלים.

 

  1. הגנים של סודז'ואו

יש מי שקורא להם "ונציה של המזרח". אלו גנים בעלי תעלות מים וצמחיה מרהיבה. הגנים הללו מלווים את התרבות הסינית. אלו גינות מעוצבות שהיו שייכות בעבר למשפחות המלוכה באזור ועברו מדור לדור. כיום הם נחשבים לסמל סטטוס של האריסטוקרטיה הסינית ותיירים רבים מכל העולם מגיעים במיוחד בשביל ליהנות מיופים.

 

חלל מעוצב

תוכן עניינים
הכתבה עזרה לכם? מוזמנים לשתף עם החברים
כתבות נוספות שאולי תאהבו